Článek
Leapmotor se specializuje na elektrická a hybridní vozidla. Patří do první desítky největších čínských výrobců elektromobilů a očekává se další silný růst, protože výrobce zahájil systematickou expanzi do klíčových regionů mimo Čínu.
V expanzi mu má pomoci společný podnik se skupinou Stellantis, který zajišťuje exportní a obchodní aktivity v zahraničí. Jedním z potenciálních regionů je Evropa, kde prodej vozů značky LeapMotor začal na vybraných trzích už v roce 2024.
V Evropě Leapmotor aktuálně nabízí v segmentu malých vozů čistě elektrický model T03, který je určený především pro městskou a příměstskou mobilitu. Skupina Stellantis na konci března zastavila výrobu malých elektromobilů T03 v Polsku. „Ačkoli se firma nadále plně angažuje ve vstupu automobilů Leapmotor na evropský trh, v současnosti vyhodnocuje různé výrobní možnosti,“ uvedla pro agenturu Reuters v dubnu.
Do segmentu D-SUV pak míří model C10, který je nabízený buď s čistě bateriovým pohonem, nebo je vybavený spalovacím motorem, jenž slouží jako generátor pro dobíjení trakční baterie.
Ve druhé polovině roku 2025 by měl být do segmentu B-SUV uveden nový model Leapmotor B10. Až do konce roku 2028 chce Leapmotor v Evropě představovat každý rok jednu novou modelovou řadu.
Příliv čínských značek do Česka letos zesílil. Své elektromobily a hybridy začala prodávat v Česku a na Slovensku největší čínská automobilka BYD (Build Your Dream). V Česku již působí značky Chery, MG nebo DongFeng. Ještě v prvním pololetí zahájí činnost prodejní síť BAIC. Část v tuzemsku prodávaných vozů Tesla a Honda je rovněž čínské provenience.
V České republice skupina Emil Frey až dosud zastřešovala import devíti značek skupiny Stellantis: Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep a Abarth.