Hlavní obsah

Muzeum Tatry nabízí výjimečnou podívanou, tři supersporty MTX Tatra V8

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Technické muzeum Tatra v Kopřivnici nabízí unikátní expozici. Až do 2. března příštího roku si návštěvníci mohou prohlédnout tři prototypy supersportu MTX Tatra V8.

Foto: Technické muzeum Tatra

Všechny prototypy supersport MTX Tatra V8 jsou nyní k vidění v Kopřivnici.

Článek

Automobilka Tatra má ve své domovské Kopřivnici rovnou dvě muzea. Tím mladším je Muzeum nákladních automobilů Tatra, otevřené před několika lety, které na velké ploše dopřává působivý prostor historii nákladních a expedičních vozidel jedné z nejstarších automobilek na světě. A nechybí zde ani expozice věnovaná Slovenské strele.

V centru města pak návštěvníci najdou Technické muzeum Tatra, které se věnuje osobním automobilům kopřivnické automobilky. A v následujících týdnech nabídne skutečně mimořádnou podívanou.

Až do 2. března 2024 si zde totiž návštěvníci mohou prohlédnout všechny tři prototypy supersportovního vozu MTX Tatra V8. Ty vznikly začátkem devadesátých let a každý vůz zdobí odlišný lak.

Dvoumístný supersportovní automobil MTX Tatra V8 se začal rodit již v osmdesátých letech, původně se však mělo jednat o okruhový speciál. Jeho designérem byl Václav Král a pod kapotou měl upravený vzduchem chlazený motor V8 z Tatry 613, který u třetího prototypu nabídl díky vstřikování paliva výkon až 225 kW. Výrobu realizovala společnost Metalex v kooperaci s automobilkou Tatra.

Ve verzi se vstřikováním paliva dokázal vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a jeho maximální rychlost byla až 265 km/h. V roce 1997 si tak vůz připsal český rychlostní rekord, kdy na letmý kilometr dosáhl rychlosti 208,37 km/h.

Po premiéře vozu na pražském autosalonu v roce 1991 se zvažovala výroba stokusové série, nakonec však vznikly jen tři prototypy a jedna stavebnice bez motoru a převodovky. V současné době jsou všechny tři prototypy v rukou českých majitelů a osud stavebnice je neznámý.

Vodíková Tatra Force e-Drive se předvádí v pohybu, terén zvládá jako každá tatrovka

AutoMoto

Reklama

Související témata:
MTX Tatra V8

Výběr článků

Načítám