Hlavní obsah

Modernizované Audi Q2 sází na drsný vzhled

Novinky, Marek Bednář

Po čtyřech letech na trhu dochází řada s faceliftem i na Audi Q2, nejmenší crossover v nabídce ingolstadtských čtyř kruhů. V nabídce se nejprve objeví 150k benzín, později přijdou i turbodiesely.

Foto: Audi

Modernizované Audi Q2

Článek

O přísný vzhled modernizovaného Audi Q2 se starají nové světlomety a ostřeji řezaný přední blatník, a také lehce upravená maska chladiče, která sedí o chloupek níž. Vzadu se také, byť méně, změnila světla a nárazník, jehož plastový spodní kryt se snaží připomínat něco mezi ochranou spodku v terénu a difuzorem.

Foto: Audi

Modernizované Audi Q2

Přední i zadní světla jsou kompletně LEDková, ovšem za příplatek může vpředu být funkce LED Matrix, která vystíní auto před vámi, ale okolo něj stále svítí dálkovými světly, což v noci extrémně pomáhá bezpečnosti i příjemnosti jízdy. Vzadu můžou zákazníci připlatit za sekvenční rozsvěcení blinkrů.

V kabině toho moc nového není, hledejte změny ve výdeších ventilace a voliči převodovky. Ten však zůstává v podobě dlouhé páky. Stejně tak ovládání infotainmentu má podobu kolečka s tlačítky okolo, nespoléhá jen na dotykový displej, jako např. Audi A3.

Foto: Audi

Interiér je příjemně starosvětský. Anebo zastaralý - podle toho, jak moc máte rádi moderní auta.

Vůz si zachoval fyzické ovladače klimatizace, což řadu zákazníků jistě potěší. Infotainment však přesto není zastaralý - vestavěná navigace nabízí online dopravní data a systém má možnost propojení se smartphonem.

Dvouzónová klimatizace je za příplatek, stejně jako výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, audiosystém Bang & Olufsen anebo sportovní sedačky. Zavazadelník pojme 405 litrů v základním uspořádání a až 1050 litrů, sklopíte-li zadní sedačky.

Foto: Audi

Kombinace dotykového displeje a fyzických ovladačů klimatizace na vlastním panelu je dodnes nepřekonaná, co se týče schopností a ergonomie používání.

Při spuštění prodejů na německém trhu bude pod kapotou jeden motor - benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 250 N.m. Jeho spotřeba paliva má dle zastaralé a nepřesné metodiky NEDC být 5,1-5,4 l/100 km i díky tomu, že při nízké zátěži odpojí dva válce a pracuje jen na zbylé dva. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, za příplatek je možné mít sedmistupňovou dvouspojku.

Tisková zpráva hovoří o dalších benzínových i dieselových motorech, které mají v nabídce přibýt do konce roku. Další specifika však neuvádí, až na to, že diesely budou mít dva systémy selektivní katalytické redukce pro ještě větší snížení emisí oxidů dusíku.

Foto: Audi

Za přísnou přídí může pracovat benzínový i dieselový motor.

Konečně, za zmínku stojí i asistenční systémy, k nimž patří adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, který v kombinaci s rozpoznáváním dopravních značek může automaticky zrychlovat či zpomalovat v závislosti na tom, jaký limit z cedule přečte. Kromě toho jsou samozřejmostí samočinné nouzové brzdění, radary a hlídače provozu všude kolem auta nebo asistent, který za vás zaparkuje.

Modernizovaná Q2 bude v Německu mít základní cenu zhruba 25 tisíc eur (655 tisíc korun). Do prodeje vstoupí se zmíněným 150k čtyřválcem za 27 197 eur (713 tisíc korun), a to již během září.

Foto: Audi

Dosavadní Audi Q2

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám