Hlavní obsah

Moderní Škoda Octavia Combi slaví 25 let, prodaly se bezmála tři miliony kusů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda Octavia Combi se po mnohaleté absenci objevila v roce 1998. Veřejnosti se prvně představila na ženevském autosalonu 3. března toho roku. Od té doby se těší velké popularitě.

Foto: Škoda

Škoda Octavia Combi první generace.

Článek

Pamětníci vzpomenou na původní octavii combi z 60. let minulého století, pro současnou Škodovku je ale mnohem důležitější ta moderní. A ta 3. března oslavuje 25. výročí od představení na ženevském autosalonu.

Tehdy už výroba běžela několik měsíců. Začala v září 1997 jako předsériová produkce a tzv. nultá série, v níž vznikly asi dvě stovky vozů. Koncem února začala sériová výroba a ještě v roce 1998 tvořil kombík 15 % prodejů octavie. V roce 2001 to však už bylo 40,5 % a za třináctiletou kariéru octavie combi první generace, později s přídomkem Tour, vzniklo 470 600 kusů.

První kombík měl rozvor náprav stejných 2512 mm, celková délka byla ale o 6 mm větší a vůz byl také o 26 mm vyšší; nabízel střešní ližiny. K mání bylo i provedení s pohonem všech kol, oblíbený Scout s oplastováním a vyšším podvozkem však přišel až v druhé generaci.

Škodou Octavia Scout po krásách Bosny a Hercegoviny

AutoMoto

Ta se na trhu objevila v létě 2004 s designem od vlastních, škodováckých návrhářů vedených Thomasem Ingenlathem. Celkem se za devět let výroby prodalo 881 200 tisíc kusů, což představovalo 33 % všech prodejů modelu Octavia.

Třetí generace přišla v roce 2013 a stejně jako ta předchozí i ona postupně nabídla pohon 4×4 a zvýšenou a oplastovanou verzi Scout. Také se v nabídce objevila varianta s pohonem na stlačený zemní plyn. Do roku 2020 vzniklo necelého 1,2 milionu těchto vozů.

Tehdy se začala prodávat octavia ve čtvrté, současné generaci, a to samozřejmě i jako kombík. Čtvrtá generace kromě pohonu na CNG také poprvé přinesla do nabídky mild hybridní pohon ve verzi e-TSI a plug-in hybridní ve verzi iV.

První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám