Článek
Mercedes-Benz Unimog se již dlouhé roky řadí k nejschopnějším terénním náklaďákům na světě, za což vděčí své specifické technice s portálovými nápravami, uzávěrkami diferenciálů, krátkými převisy a solidní světlou výškou. Nyní však automobilka představila nový model, který je překvapivě snížený.
Varianta s označením U 219 Low přitom nesází na sportovnost, ale snaží se usnadnit práci lidem. Třístranný sklápěč s rozvorem 2800 mm byl totiž upraven tak, aby se lépe a snáze manipulovalo s nákladem na jeho korbě. Určen je tak především na stavby, případně pro městské služby.

Unimog U 219 Low má světlou výšku sníženou o 40 mm a korba je níž dokonce o 200 mm.

Snížený Unimog má korbu sklopnou do tří stran, přístup pak usnadňuje skládací žebřík umístěný na jejím zadním čele.
Automobilka kvůli snížení upravila šasi vozu, které je nyní o 40 mm blíž zemi. Díky úpravám platformy se pak povedlo snížit korbu dokonce o 200 mm. Snížený model tak má světlou výšku pouze 229 mm, proti standardním 339 mm, a jeho nákladová hrana je ve výšce 1,2 metru.
Proti sériovému modelu jde o výrazné zlepšení, přesto automobilka neopomněla ani kompaktní výsuvný žebřík, který posádce usnadní výlez na korbu s délkou 2,22 metru, šířkou 2,1 metru a nosností 10 tun, stejně jako u klasického modelu U219.
Po mechanické stránce přitom automobilka nic neměnila. Vůz má tak stále robustní techniku, uzávěrky diferenciálů a 5,1litrový vznětový pětiválec pod kapotou, který posílá na všechna kola maximálně 140 kW (190 k) a 750 Nm točivého momentu.