Hlavní obsah

Elektrický mercedes boří rekordy, Zemi by objel za osm dnů

2:12
2:12

Poslechněte si tento článek

Koncept sportovního sedanu Mercedes-AMG GT XX předvedl během testování na italském okruhu Nardó působivé schopnosti a připsal si hned pětadvacet nových rekordů mezi elektromobily.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT XX během testování na okruhu Nardó, kde zajel několik nových rekordů.

Článek

Mercedes-AMG GT XX, představený před několika měsíci, byl vnímán především jako první ukázka nové generace čtyřdveřového modelu AMG GT. Koncept je ovšem plně funkční a během nedávného testování na okruhu Nardó v Itálii předvedl působivé výkony.

Podle automobilky stanovil hned pětadvacet rekordů, které se týkaly především dojezdu. Koncept například zvládl během 24 hodin najet 5479 kilometrů, čímž překonal předchozího držitele rekordu o více než 1500 kilometrů. Značka navíc pokořila řadu dalších rekordů ve vzdálenosti ujeté za určitý čas.

Testovací jezdci přitom během pokusů pravidelně jezdili rychlostí kolem 300 km/h a zastavovali pouze kvůli nabíjení. To nový koncept, osazený třemi axiálními elektromotory a výkonnou kapalinou chlazenou baterií, zvládá při výkonu kolem 850 kW.

Vedle pokoření maxima kilometrů za 24 hodin ale automobilka přijala ještě jednu výzvu, která byla spíše poctou kultovnímu dílu spisovatele Julese Verna - Cesta kolem světa za osmdesát dní. Elektromobil ale tolik času nepotřeboval.

Vzdálenost 40 075 kilometrů, tedy obvod Země v oblasti rovníku, totiž elektromobil zvládl překonat za necelých osm dnů. Konkrétně mu stačilo 7 dnů, 13 hodin, 24 minut a 7 sekund. Na stanovování nového rekordu se podílelo celkem 17 jezdců, kteří se za volantem střídali po dvou hodinách.

Testování se přitom nezúčastnil pouze jeden koncept AMG GT XX, ale rovnou dva. Cestu „kolem světa“ zvládly oba, čímž značka poukazuje na odolnost nového pohonného ústrojí s působivým kombinovaným výkonem 1000 kW (1360 koní).

Standardně vůz pohání dva elektromotory na zadní nápravě, přední se zapojuje v případě potřeby vyššího výkonu či lepší trakce. Nové axiální elektromotory přitom podle automobilky nabízí celou řadu výhod oproti stávající technice. Jsou menší, kompaktnější a nabízí vyšší výkony.

Výběr článků

Načítám