Článek
U jednoho kusu to nemusí skončit, Mercedes jej před rozhodnutím otestuje se zákazníky. Unikát kombinuje obvyklou konstrukci Unimogu pro každodenní použití s prémiovými materiály a okázalým stylem, který má zaujmout na blátivých stezkách nebo třeba v luxusních hotelech. Pod úpravami se stále skrývá Unimog U 4023 s portálovými nápravami, flexibilním rámem a třemi uzávěrkami diferenciálů.
Velkou změnou je nový 7,7litrový šestiválcový vznětový motor OM 936, který nahrazuje obvyklý řadový čtyřválec o objemu 5,1 litru a výkonu 170 kW, 231 koní, a poskytuje výkon 220 kW, 300 k.
Exteriér si vypůjčuje prvky ze světa SUV a má několik nových doplňků a vylepšení, včetně přepracované masky chladiče, nárazníku a bočních prahů, spolu s upravenými panely korby. Matně šedý lak, 20palcová kola a unikátní sada LED světlometů dodávají moderní nádech.

Technologie MirrorCam nahrazuje tradiční zrcátka digitálními monitory, což podle Mercedesu pomáhá jak na silnicích, tak v těsném městském prostoru. Řidič také pohodlně sleduje obdivné pohledy ostatních, aniž by musel příliš otočit hlavu.
Uvnitř je čtyřmístná kabina čalouněna kvalitní kůží, má kontrastní prošívání, LED ambientní osvětlení a kožené rohože. Je to směs luxusu a praktičnosti.
Unimog začínal jako zemědělské vozidlo v poválečném Německu a Mercedes převzal jeho výrobu až v roce 1951. Od té doby jej používají energetické společnosti, záchranné složky, armáda, dokonce i závodní týmy soutěžící v Rallye Dakar, nikdy s velkým zájmem o luxus.
Mercedes však trvá na tom, že tento nablýskaný Unimog nemusí být jen cvičením. V příštím roce bude výstavní vůz testován jedním zákazníkem, aby se shromáždila reálná data pro případný budoucí vývoj. Pokud bude poptávka, luxusní bestie by mohla ovlivnit novou větev modelové rodiny.





