Hlavní obsah

Mercedes představil další velký elektromobil EQE SUV

Německá automobilka uvedla další luxusní elektromobil. Po nedávno představeném vrcholu v podobě EQS SUV je tu menší EQE SUV.

Mercedes představil elektromobil EQE SUVVideo: Mercedes-Benz/Novinky.cz

 
Článek

Na příkladu elektrických SUV je zřejmé, že Mercedesu tak trochu dochází písmenka. Zatímco k SUV variantám spalovacích modelů přidává písmena GL, aby dala vzniknout třeba modelu GLE, a k elektromobilním ekvivalentům přidá EQ aby existoval model EQE, pokud se oba tyto fenomény spojí, vznikne právě celým jménem EQE SUV. Stejnou logiku přitom značka neuplatňuje u menších modelů, EQB či EQC jsou také elektrickými SUV.

Novinka je dalším vozem na platformě MEA, která byla od začátku navržena pro luxusní velké elektromobily a dosud ji používají modely EQE, EQS a EQS SUV.

Test Mercedesu EQS: Limuzína nového věku

Testy

Rozvor 3030 mm je o 90 mm kratší než u sedanu EQE. Bez ohledu na výšku SUV jsou vnější rozměry podobný příběh. SUV měří 4863 mm na délku, 1940 mm na šířku a 1686 mm na výšku, takže je o 132 mm kratší a o 11 mm užší než sedan.

Design je povědomý jak zvenčí, tak i uvnitř. Stejně jako ostatní modely na této platformě, rovněž EQE SUV dostává možnost obrazovky Hyperscreen, která pokrývá celou palubní desku. Nechybí zvuk Dolby Atmos a systém filtrace vzduchu vybavený filtrem HEPA.

Mercedes představuje EQE od AMG. Má až 687 elektrických koní

AutoMoto

V nabídce je obvyklá řada asistenčních technologií pro řidiče, zatímco Eco Assist automaticky upravuje sílu regenerativního brzdění podle okolního provozu, což napomáhá bezproblémové jízdě na jeden pedál.

Je na výběr

Novinka bude nabízena v pěti elektrických motorizacích. Základem je pohon zadních kol EQE 350+, pohon všech kol je tu v podobě modelů EQE 350 4Matic a EQE 500 4Matic. AMG nabídne EQE 43 a EQE 53.

Všechny modely používají stejnou baterii o kapacitě 90,6 kWh jako v sedanu. Základní 350+ nabízí nejlepší dojezd ze série, přičemž jediný elektromotor na zadní nápravě přispívá k dojezdu podle protokolu WLTP 480–590 km. Získáte výkon 215 kW (288 k) a točivý moment 565 Nm.

Přejděte na EQE 350 4Matic a výkon zůstane stejný, ale díky přidání druhého motoru na přední nápravu se točivý moment zvýší na 765 Nm. Dojezd ale klesne na hodnotu 459–558 km.

Vrcholem bez znaků AMG je EQE 500 4Matic. Má opět dva elektromotory, tedy pohon všech kol a výkon 300 kW (396 k). Točivý moment je 858 Nm. Hodnocení dojezdu WLTP činí 460–547 km.

AMG nabídne dvě varianty. Celým názvem Mercedes-AMG EQE 43 4Matic SUV zvedá laťku s kombinovaným výkonem 350 kW (476 k). Točivý moment 858 Nm zůstává stejný jako u verze 500. Sprint z 0–100 km/h je otázkou 4,3 sekundy a maximální rychlost činí 210 km/h.

Verze 53 však skutečně má motory specifické pro AMG, které se vyznačují upraveným vinutím, různými laminacemi, vyššími proudy a přizpůsobenými měniči, nemluvě o chladicích prvcích specifických pro AMG a výměníku tepla převodového oleje, které jsou potřebné k zajištění provozu. Výsledkem je výkon 460 kW (626 k) přenášený na všechna čtyři kola, točivý moment 950 Nm, stovka za 3,5 sekundy a maximální rychlost 220 km/h.

Vůz může dosáhnout maximálního nabíjecího výkonu 170 kW. Mercedes říká, že novinka bude schopna ujet až 220 km po 15 minutách stejnosměrného nabíjení, zatímco značka bude garantovat své baterie na 10 let nebo 250 000 km — s nespecifikovanou „definovanou zbytkovou kapacitou“.

Ceny nového modelu budou oznámeny později. Mezitím se vozy od prosince začnou vyrábět v americké továrně Mercedesu v Tuscaloose v Alabamě.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám