Hlavní obsah

Mercedes-Benz má seškrtat nabídku kupé, kombíky časem zmizí úplně

Škrtání v nabídce značky Mercedes-Benz má jít mnohem dál než ke kupé a kabrioletům tříd C, E a S. Postupně mají skončit také kombíky a některá SUV-kupé. Expanze naopak čeká nejdražší patra nabídky.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Mercedes-Benz má v nabídce nesporně velmi širokou paletu modelů. Už od loňska víme, že v ní bude škrtat; tehdy se hovořilo zejména o tom, že jediná třída CLE nahradí celkem šest dosavadních aut. Jak daleko škrty půjdou, se však dozvídáme až teď od amerického magazínu Car and Driver.

Ten s odkazy na vrcholové manažery německé automobilky uvádí, že přežije jen 14 karosářských variant z celkových třiatřiceti, které Mercedes-Benz dnes nabízí napříč Evropou a USA. A jsou to hlavně kombíky a kupé či kabriolety, které mají zmizet.

Které to jsou? Nakousnutá třída CLE má nahradit kupé a kabriolety tříd C, E i S, třebaže část zákazníků jistě přejde z třídy S na SL, která má v poslední generaci prvně i dvě nouzové zadní sedačky.

Mercedes GLE prošel modernizací, spoléhá na hybridy

AutoMoto

Konec čeká třídu CLS, údajně v roce 2024, ostřejší AMG GT 4 Door má skončit někdy v roce 2024 nebo 2025. V roce 2026 má ale přijít nové čtyřdveřové kupé. Třídy GLE a GLC ve verzích Coupé mají dostat ještě jednu generaci, ale ta bude podle magazínu také poslední.

Kombi-verze třídy C má v Evropě skončit v roce 2028, o dva roky později má zmizet také kombík třídy E. Ta se během letošního roku má představit v nové generaci, která dostane i verzi kombi, ale bude poslední. Elegantnější kombi, označované dnes trochu nepřesně shooting brake, u Mercedesu skončí s příští generací třídy CLA, která se má představit v roce 2025.

„Nepotřebujeme kombíky a špatně se prodávající dvoudveřová auta, abychom zvedli své objemy. Nejdůležitějšími elementy udržitelného soudobého luxusu v autech jsou prostor a čas. To jsou naše hlavní priority, ne další styl karoserie, model fungující jen v Evropě nebo poslední pokus oživit umírající segment,“ cituje magazín nejmenovaného člena týmu zodpovědného za strategii automobilky Mercedes-Benz.

Na co se tedy fanoušci značky mohou těšit? Zejména na větší důraz na modely AMG a luxusní deriváty Maybach. A také na řadu ultraluxusních a samozřejmě ultradrahých vozů jménem Mythos, kterou automobilka ohlásila už loni v květnu. Ty mají být ještě luxusnější a ještě exkluzivnější než maybachy.

Test Mercedesu-Benz E 400d All-Terrain: Kokon starosvětské úžasnosti

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám