Hlavní obsah

Osmiválcový Mercedes-Benz třídy G po třiceti letech končí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dárek ke třicátým narozeninám osmiválcové třídy G je zároveň dárkem na rozloučenou, neboť od modelového roku 2024 bude slavný terénní vůz Mercedesu-Benz k mání jen s řadovými šestiválci. Pro divizi Mercedes-AMG to však neplatí.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G 500 Final Edition

Článek

Další v řadě obětí snahy o snižování emisí CO2 zmenšováním motorů je proslulý Geländewagen, tedy Mercedes-Benz třídy G. Verze G 500, kterou pohání přeplňovaná čtyřlitrová V8 o 422 koních a 610 N.m, odejde s koncem modelového roku 2023 na odpočinek.

Největší motor, který od roku 2024 bude pro „géčko“ s označením Mercedes-Benz k mání, bude řadový šestiválec. Verze AMG G 63, která je v nabídce divize Mercedes-AMG, v nabídce zůstane.

Automobilka dlouholetou přítomnost V8 ve standardní nabídce - přišla před 30 lety ve verzi 500 GE V8 - upomíná pomocí rozlučkové Finální edice. Ta nedostane žádný výkon navíc, po celém voze se však budou skvět nápisy „Final Edition“ včetně prahů či třeba klíče. K mání bude celkem 1500 kusů, po pětistovce v bílé, černé a olivové barvě.

Kromě toho mohou zákazníci čekat dvoubarevnou kůži Nappa na sedačkách a kožené čalounění úplně všude, včetně částí výplní dveří nebo třeba stropu, kde bude kůže ve stejné barvě jako na středech sedaček, a zavazadelníku. Ve výbavě bude také audiosystém Burmester.

Konec verze s osmiválcem neznamená konec spalovacích motorů ve třídě G kompletně. Nenahradí je ani elektrické ústrojí ve verzi EQG, kterou automobilka vyvíjí na stejné platformě; oba modely se budou prodávat bok po boku, přinejmenším po nějaký čas.

Test Mercedesu G 500: Nesmyslně dokonalý, pozérsky účelný

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám