Hlavní obsah

Mercedes-AMG GT dostal hybridní pohon, slibuje nejlepší zrychlení v historii značky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kupé Mercedes-AMG GT má novou vrcholnou motorizaci. S přeplňovaným motorem V8 a plug-in hybridním systémem nabízí kombinovaný výkon 600 kW a sprint z 0 na 100 km/h zvládá už za 2,8 sekundy.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Článek

Stylové kupé Mercedes-AMG GT přijíždí v nové vrcholné verzi 63 S E Performance, která slibuje působivé zážitky za volantem. Díky zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy se totiž jedná o vůbec nejrychleji zrychlující sériový produkční model z dílny AMG. Maximální rychlost pak dosahuje až 320 km/h.

Jak už označení E Performance napovídá, pod kapotou se ukrývá plug-in hybridní pohonné ústrojí. Jeho základem je čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný motor V8, který samotný nabízí nejvyšší výkon 450 kW (612 k) a 850 Nm točivého momentu. Spalovací motor je spojen s devítistupňovou převodovkou AMG Speedshift.

Kupé Mercedes-AMG GT dostalo základní čtyřválec. Dvoulitru ale výkon nechybí

AutoMoto

Na zadní nápravě s mechanickým samosvorným diferenciálem je umístěn elektromotor s dvoustupňovou převodovkou o výkonu 150 kW s nejvyšším točivým momentem 150 kW. O jeho napájení se stará akumulátor s kapacitou pouze 6,1 kWh. Vůz má poháněná všechna kola a umí rozdělovat točivý moment mezi nápravy dle potřeby.

Kombinovaný výkon dosahuje 600 kW (816 k) a točivý moment se pohybuje v rozmezí 1080 až 1420 Nm. O skutečnosti, že je plug-in hybridní systém zaměřen především na výkon, pak hovoří i čistě elektrický dojezd pouhých 13 kilometrů. Baterii lze nabíjet výkonem 3,7 kW, případně rekuperací v několika intenzitách, včetně režimu ovládání jedním pedálem, který je známý především z elektromobilů.

Nejrychlejší kupé z dílny AMG ovšem není jen o brutálním výkonu. Kromě sofistikovaného systému pohonu všech kol je vůz také vybaven systémem řízení všech kol, který v rychlostech do 100 km/h zlepšuje obratnost natáčením zadní nápravy proti směru přední, zatímco ve vyšších rychlostech se zadní kola natáčí stejným směrem a zvyšuje se stabilita.

O zastavení se starají karbon-keramické brzdy, které mají vpředu rozměr 420×40 mm, zatímco na zadní nápravě 380×32 mm. Standardem je také podvozek AMG Active Ride Control s poloaktivními stabilizátory. V podbězích jsou standardně 20palcová kola, volitelně jsou však dostupné i 21“ kované ráfky.

Po designové stránce se vrcholný model GT 63 S E Performance příliš neliší od standardního AMG GT 63, má však odlišné značení a také dvířka nabíjecího konektoru v zadním nárazníku. Systém aktivní aerodynamiky prošel drobnými úpravami, které jsou uzpůsobeny elektrifikovanému pohonu. Kabina v uspořádání 2+2 nabízí tradiční mix důrazu na sportovnost i náležitý luxus. K dispozici je však i individualizační program Manufaktur.

Cenu nového vrcholného kupé zatím automobilka nezveřejnila, objednávky by však měla začít přijímat během třetího čtvrtletí tohoto roku.

Mercedes-AMG zvažuje tisícikoňové super-SUV

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám