Hlavní obsah

Loučí se poslední velký dieselový motor v Evropě, jejich kouzlu dnešní doba nepřeje

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen Touareg se vznětovým osmiválcem se představuje ve variantě Last Edition. Vznikne ve 400 kusech pro německý trh.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Volkswagen Touareg V8 TDI.

Článek

Výkonně vznětové motory s velkým zdvihovým objemem jsou opojnými jednotkami. Kdo jednou řídil podobný vůz, ví, jaká specifika s sebou tyto agregáty přinášejí. Surfujete na nízko položeném točivém momentu, což je návykové.

Test Volkswagenu Touareg V8 TDI: Špičkové schopnosti za patřičnou cenu

AutoMoto

Ovšem emisní pokuty a normy odškrtávají podobné okrajové a i přes všechny filtry a nové technologie přece jen „špinavější“ motory z nabídky. Letošní rok je pro to typický.

Koncern Volkswagen končí s dieselovým osmiválcem pro Audi SQ7 a SQ8, stejně tak u Volkswagenu Touareg. Šestiválcová alternativa se čtyřmi turbodmychadly od BMW se rovněž pomalu poroučí.

BMW se loučí s unikátním motorem v zemi, kterou byste neuhodli

AutoMoto

Touareg V8 používá čtyřlitrový osmiválec s výkonem 310 kW (421 k) při 3000–4200 ot./min a maximálním točivým momentem 900 Nm při 1250–3250 ot./min. Z nuly na stovku je 2,3 tuny těžké SUV za 4,9 sekunda. Přitom se s ním podle našich zkušeností dá dlouhodobě jezdit i za méně než 10 litrů na 100 kilometrů.

Ve variantě Last Edition vznikne 400 kusů s černými doplňky karoserie a lakováním v bílé, červené, šedé, stříbrné nebo černé. To vše za cenu od 104 361 eur, asi 2,7 milionu korun. V nabídce jej na vrcholu vystřídá plug-in hybridní verze R.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám