Hlavní obsah

Lancia chystá tři nové modely, v hledáčku má Mercedes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská značka Lancia chystá během následujících sedmi let tři nové modely, z nichž dva budou výhradně elektrické. Její šéf jako laťku stanovil Mercedes-Benz a říká, že hlavní ekonomické cíle značky jsou v ziskovosti, nikoliv v objemu produkce.

Foto: Lancia

Lancia Ypsilon (ilustrační foto).

Článek

Už delší dobu se hovoří o obrodě kdysi věhlasné italské značky Lancia, která dnes prodává jediný model – již mnoho let vyráběný Ypsilon – na jediném, italském trhu. Šéf značky Luca Napolitano ovšem čerstvě představil desetiletý plán na návrat na výsluní Carlosi Tavaresovi, hlavě celého gigantického koncernu Stellantis, pod nějž Lancia patří.

Ekonomickým cílem jeho plánu je ziskovost, nikoliv primárně množství prodaných aut. „Objemy jsou důležité, ale naše cíle jsou o ziskovosti,“ cituje ho web Automotive News, který zprávu přinesl.

Lancia Ypsilon prošla modernizací, změny jsou kosmetické

AutoMoto

Plán zahrnuje tři modely – novou generaci ypsilonu v roce 2024, která bude hybridní i elektrická, nový kompaktní crossover v roce 2026 a nový hatchback v roce 2028. Obě tato auta budou výhradně elektromobily v souladu s plánem značky nabízet od roku 2024 jen elektrifikované vozy a od roku 2026 jen auta „na baterky“.

Zajímavější ovšem je úroveň, kterou si značka vytyčila. „Máme před sebou spoustu práce a určitou laťku..., kterou je pro nás Mercedes-Benz. Nemyslím tím, že mu chceme konkurovat, to by bylo naivní, ale je to příklad toho, na co se díváme,“ nechal se slyšet Napolitano.

Rumun názorně ukázal, co se stane, když vjedete autem do rozvodněného potoka

AutoMoto

Cílovým trhem Lancie nebude celý svět, nýbrž Evropa. Zprvu se má zaměřit na Německo a Francii, kde se elektrifikace vozového parku rozvíjí rychleji, později bude přidávat další země včetně Španělska, Belgie, Rakouska a severských států. Napolitano věří, že značce pomůže zaměření na segmenty, které jsou v Evropě silné.

Auta se mají prodávat na zhruba stovce míst v 60 městech Evropy, a to spolu s dalšími značkami koncernu Stellantis. Také má však být kladen silný důraz na online prodej a na velké zjednodušení tohoto procesu. „Mým cílem je umožnit zákazníkům koupit auto na tři kliknutí,“ nešetří ambicemi Napolitano.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám