Hlavní obsah

Lamborghini představuje Huracán Tecnica, má být nejlepší kombinací dvou světů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jako ideální most mezi relativně civilním huracánem Evo a ostrým STO přichází varianta Tecnica, která kombinuje část techniky STO s designem a použitelností auta na každý den.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán Tecnica

Článek

Speciálních verzí italských supersportů není nikdy dost, a tak automobilka Lamborghini pár dnů před začátkem newyorského autosalonu odhalila novinku jménem Huracán Tecnica. Má být kombinací co nejlepších schopností na silnici i na závodním okruhu.

Pro ten si bere některé díly z ostrého huracánu STO, který sice má registrační značky a smí na silnice, ale jeho primárním určením je právě závodní okruh. Tím nejdůležitějším je motor – je to tatáž verze 5,2l desetiválce o 640 koních a 565 Nm, která pohání verzi STO.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán Tecnica

Síla motoru putuje na zadní kola skrz sedmistupňovou dvoustupňovou převodovku a elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu. Zadní kola se také natáčí.

To všechno, ještě spolu s protiprokluzem, stabilizačním systémem a další elektronikou ovládá systém nazvaný LDVI, což je zkratka pro „Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata“. V podstatě jde o různé jízdní režimy, které si řidič zvolí podle potřeby a auto se v každém chová trochu jinak.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán Tecnica

Řidiči třeba dovolí různý úhel smyku zadních kol, než zasáhne stabilizace. „Posunuli jsme ten práh, takže v závislosti na jízdním režimu můžete mít více prokluzu. Rozhodli jsme se dopřát řidiči vysokou míru svobody, než jemně zasáhne protiprokluz. Jinak to působí neuhlazeně a narušuje pohyby vozu,“ nechal se slyšet Rouven Mohr, technický ředitel Lamborghini.

Za zmínku stojí také karbon-keramické brzdy se systémem chlazení odvozeným ze závodních speciálů, díky kterému se třmeny i kotouče lépe chladí. A také zrychlení na stovku za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 325 km/h, která je o 15 km/h vyšší než u STO díky nižšímu aerodynamickému odporu.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán Tecnica

Relativně malé křídlo na zádi podle automobilky zlepšuje přítlak o 35 % oproti standardnímu huracánu Evo a nezvyšuje odpor vzduchu. Další úpravy na karoserii ji učinily o 6,1 cm delší, což znamená, že vůz vypadá o trochu více rozkročený, třebaže šířka a výška zůstaly nezměněny.

Automobilka se pochlubila také suchou hmotností 1379 kg, ze které můžeme odhadnout provozní hmotnost někde okolo 1,5 tuny, a objemem zavazadelníku 100 litrů. Zatím ale nezveřejnila cenu ani dostupnost vozu; můžeme však očekávat, že se objednávkové knihy otevřou během několika měsíců.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám