Článek
Nové Aygo X Hybrid se vyrábí v závodě Toyota Motor Manufacturing Czech (TMMCZ) v průběžně modernizovaném závodu v Kolíně. Závod se také připravuje na budoucí výrobu bateriových elektrických vozidel, což posiluje strategii Toyoty pro dosažení uhlíkové neutrality.
„Zahajujeme výrobu Aygo X Hybrid a zároveň se připravujeme na budoucí výrobu bateriových elektrických vozidel. Tento milník představuje další krok vpřed na naší cestě k uhlíkové neutralitě. Zavedení verze GR Sport také přidává jedinečnou kapitolu do příběhu Aygo,“ uvedl Robert Kiml, prezident Toyota Motor Manufacturing Czech.
Automobilka s přibližně 3200 zaměstnanci a 65 % dílů zajišťovaných lokálně vyrobila od svého založení v roce 2005 více než 4,5 milionu vozidel – včetně modelů Aygo, Aygo X a Yaris, ale dříve také příbuzných miniaut Citroenu C1 a Peugeotu 107 či 108. Od 1. ledna 2021 přebrala továrnu Toyota a byla přejmenována z TPCA.
Nový design i pohon
Starší litrový tříválec v rámci modernizace ayga nově nahrazuje 1,5litrový hybridní čtyřválec používaný ve větším modelu Yaris. Kvůli zástavbě hybridní pohonné jednotky do malého crossoveru bylo nezbytné prodloužit přední převis o 76 mm, čímž celková délka vzrostla na 3776 mm.
Aygo X dostalo v rámci modernizace přepracované a opticky propojené světlomety s novým světelným podpisem, výraznější masku v předním nárazníku a protaženou kapotu s upravenými tvary.
Oficiální ceny startují na 469 000 Kč u výbavy Active. Poprvé je také Aygo X k dostání i s oblíbenou výbavou GR Sport. Ta vychází na 619 000 Kč. Rezervace Toyota rovnou spouští s akční nabídkou, která snižuje ceníkové ceny o 20 000 Kč.






