Hlavní obsah

Klasický Land Rover Defender znovu ožil v limitované edici oslavující nejen skotskou whisky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Milovníci skotských motivů, příběhů a klasického defenderu se dočkali exkluzivní limitované edice od divize Land Rover Classic. Třicet odborně zrestaurovaných vozů vypráví nejeden zajímavý příběh.

Foto: Land Rover

Land Rover Classic Defender Works V8 Islay Edition

Článek

Když byl v roce 2016 z nabídky vyřazen klasický Land Rover Defender, fanoušci kultovního britského off-roadu byli pochopitelně naštvaní. Po sedmi letech se ale zdá, že Land Rover ještě není připraven nechat svůj původní defender zemřít.

Výroba klasického defenderu sice nebyla žádným způsobem restartována, ale celým názvem Classic Defender Works V8 Islay Edition je dílem oficiální divize Land Rover Classic. Ta použila dárcovské vozy z edice Works V8 vyrobené v letech 2012 až 2016.

Celkem bude k dispozici pouze 30 vozů za 230 000 GBP, více než 6,1 milionu korun, za třídveřovou verzi 90, respektive v přepočtu 6,5 milionu za sedmimístné pětidveřové modely 110.

Test Land Roveru Defender 90: Moderní, ale předloze věrný

Testy

Vozy ze speciální edice byly doslova továrně obnoveny. Pětilitrový vidlicový osmiválec poskytuje stejný výkon 298 kW, 405 k, a točivý moment 515 Nm dodávaný přes 8stupňovou převodovku ZF, jako původní verze Works V8. To stačí na zrychlení z 0–96 km/h za 5,6 sekundy a na maximální rychlost 171 km/h.

Nechybí přeladěné odpružení s novými pružinami a tlumiči, vylepšené brzdové kotouče, destičky a třmeny. Co zůstává výrazně staromilské, je hnací ústrojí, které obsahuje redukční převodovku či středový diferenciál rozdělující točivý moment s aktivními nápravami .

V neposlední řadě jde ale o styl a příběh. Inspirace pro edici pochází z testování raných prototypů na Wilks’ Laggan Estate na Isle of Islay ve Skotsku koncem čtyřicátých let. Design speciální edice je inspirován Land Roverem Series IIa, který vlastnil Spencer Wilks, výkonný ředitel Rover Car Company a jeden ze zakladatelů Land Roveru.

Barva karoserie je šedá Heritage s odpovídajícími podběhy kol a kontrastní střechou, zatímco ocelová kola pro velká zatížení mají povrchovou úpravu Limestone. Mřížka chladiče je vypůjčena z vysloužilé edice Heritage s odznakem v barvě karoserie a zástěrkami s historickými značkami. K dispozici je také boční grafika s registrační značkou vozu, který edice Islay připomíná – „GXC 639C“.

Kabina je potažena kůží, zatímco prostory pro nohy jsou pokryty kobercem, což je na defender vlastně vzácný dotek luxusu. Co není kůže, je šité v tvídu, který pochází z Islay, s barvami vybranými tak, aby reprezentovaly oblast.

Kromě samotného vozu je k dispozici také speciální pamětní whisky. Destilerie Kilchoman byla spoluvytvářena vnučkou Spencera Wilkse. Omezeno na pouhých 639 lahví, což je připomínkou na poznávací značku původního vozu, můžete podávat uvedenou whisky na sadě vyjímatelných táců umístěných v defenderu. Každý tác je vytvořen z originálních sudů po whisky z palírny.

Původní Land Rover se měl vyrábět jen pár let, vydržel skoro sedmdesát

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám