Hlavní obsah

Kia odhalila techniku EV9, slibuje bleskurychlé nabíjení. Má přijít i verze GT

Kia EV9 nabídne až 700 N.m točivého momentu či dojezd vysoko přes pět stovek kilometrů. Osmisetvoltová architektura elektrického ústrojí Kie EV9 slibuje dobití energie až na 239 km jízdy během patnácti minut.

Foto: Kia

Kia EV9 GT Line

Článek

K nedávno představeným fotografiím vlajkového elektromobilu EV9 automobilka Kia přidala další detaily včetně technických údajů. A ty slibují opravdu hodně co do použitelnosti tohoto SUV i na dlouhé cestování.

Začněme tedy tím nejdůležitějším - baterií a dojezdem. Vůz stojí na platformě E-GMP, kterou využívá i menší EV6, což znamená 800V architekturu elektrického pohonného ústrojí. To nabízí vyšší maximální nabíjecí výkony, takže Kia slibuje, že v ideálních podmínkách během 15 minut nabijete dostatek energie k ujetí až 239 kilometrů.

Ve standardním provedení má baterie kapacitu 76,1 kWh v kombinaci s elektromotorem o výkonu 204 koní a točivém momentu 350 N.m. Ten pohání zadní kola a vůz se rozjede na stovku za 8,2 sekundy.

Kia představila EV9, má svébytný design a otočná zadní sedadla

AutoMoto

Druhou variantou bude Long Range, která ke stejnému elektromotoru přidá větší, 99,8kWh baterii. Zrychlení na stovku je s časem 9,4 sekundy horší, Kia zde ovšem uvádí dojezd na jedno nabití až přes 541 km dle měřicí metodiky WLTP.

Dojezd bude samozřejmě záviset kromě naložení vozu, profilu trasy a jízdního stylu také na namontovaných kolech, která jsou k dispozici v průměrech 19, 20 a 21 palců. Ona maximální hodnota dojezdu platí pro ty nejmenší z nich.

Vrcholovým provedením je čtyřkolka, označená prostě AWD. Ta má také větší verzi baterie a přidává přední elektromotor pro kombinovaný výkon 385 koní a točivý moment 600 N.m. Na přání nabídne také funkci Boost, která „krouťák“ krátkodobě zvedne na 700 N.m. Díky tomu zvládne tato verze zrychlit na stovku za 5,3 sekundy. Bez funkce Boost je zrychlení rovných šest sekund.

Kromě toho má podle webu Car and Driver přijít na svět také silná verze GT, která by mohla mít stejné výkonové parametry, jako menší EV6 GT. To znamená 585 koní a 740 newtonmetrů. Na trh má ovšem přijít až v roce 2025.

Zpět k tomu, co víme jistě. Po stránce jízdních asistentů je v EV9 nejzajímavější systém HDP - Highway Driving Pilot. Ten bude k dispozici později s variantou výbavy GT Line, může ale stát za to si na něj počkat - bude autonomním řízením úrovně 3 a nabídne tak samočinnou jízdu po dálnici s tím, že řidič nebude muset jako dosud mít neustále ruce na volantu a sledovat vozovku. K zajištění takové funkcionality bude mít EV9 dva lidary a 13 dalších senzorů.

Kromě toho EV9 nabídne armádu dalších hlídačů a asistentů, jako je hlídání mrtvého úhlu, hlídání překážek a aut přijíždějících v příčném směru při couvání, aktivní vedení v jízdním pruhu, inteligentní ukazatel rychlostních limitů, adaptivní tempomat propojený s navigací nebo samočinnou změnu jízdního pruhu.

Také bude možno použít smartphone jako klíč k vozu, nebo z klíče vozem zaparkovat na dálku, aniž by kdokoliv seděl za volantem.

V interiéru stojí za zmínku kromě udržitelných materiálů a biomateriálů či absence kůže také možnost různých uspořádání sedadel v druhé řadě. Může tu být klasická lavice, relaxační křesla či dvě nezávislá otočná křesla. Cestujícím ve třetí řadě sedadel jsou k dispozici také nabíjecí porty a držáky nápojů. A konečně interiér EV9 bude k mání v šesti různých kombinacích materiálů a barev.

Vůz se fyzicky představí na Mobility Show v korejském Soulu, která začíná už ve čtvrtek 30. března, a později také na newyorském autosalonu. Kdy a v jakých cenách bude k mání v Česku, zatím není známo.

Elektrické SUV EV9 zamíří do Evropy jako největší kia v nabídce

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám