Hlavní obsah

Kia chce s novou vlajkovou lodí vyzvat nejsilnější elektromobily

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stejné napětí jako u Porsche Taycan má umožnit superrychlé nabíjení, silná baterie a motory zase zrychlení na stovku pod 3 sekundy. To slibuje budoucí vůz od Kie, který by se měl představit v příštím roce.

Foto: Kia

Koncept Imagine by Kia

Článek

Nová vlajková loď značky Kia nebude druhá generace Stingeru, nýbrž elektrický crossover - alespoň podle britského webu AutoExpress, který zprávu přináší. Má to ale být vlajková loď par excellence - se zrychlením na stovku pod tři sekundy.

Má být založen na konceptu Imagine, který debutoval na loňském autosalonu v Ženevě, a má být prvním produkčním vozem na koncernové platformě E-GMP, která bude ryze elektrická. Kia při vývoji zužitkovala partnerství s chorvatskou automobilkou Rimac, známou svými elektrickými supersporty.

Foto: Kia

Čelní sklo konceptu pokračuje až k zádi vozu.

Elektromobil, prozatím nazvaný „CV”, má mít dojezd na jedno nabití okolo 500 kilometrů a být schopen dobití za „méně než 20 minut”; tato čísla potvrzuje i nedávná tisková zpráva českého zastoupení Kie. Specifika Britové ani Kia neuvádí, ale dá se očekávat, že takto se vůz dobije na obligátních 80 %. Všechny elektromobily s lithium-ionovými bateriemi po dosažení této mety významně zpomalí rychlost nabíjení.

Elektrické pohonné ústrojí má využívat osmisetvoltovou architekturu, stejně jako Porsche Taycan. Má také být schopné využít „hypernabíječky” organizace Ionity, které jsou schopné dát nabíjecí výkon až 350 kW. Jedna taková stojí i u Berouna.

První česká hypernabíječka elektromobilů je v provozu

AutoMoto

Je pravděpodobné, že ono dobití za méně než 20 minut je ve vztahu právě k těmto rychlým nabíječkám. To by znamenalo, že standardní české 50kW rychlonabíječky na oněch dvacet minut nemůžou pomýšlet. Jakou má mít baterie kapacitu, zatím není známo.

Foto: Kia

Hromada displejů konceptu nevypadá příliš reálně pro sériovou výrobu.

Co se týče designu, nic velkého oproti konceptu by se údajně měnit nemuselo, alespoň zvenčí. Samozřejmě, desítky displejů v interiéru asi nejsou moc reálné, stejně jako tenoučké sedačky.

„Existují některé věci po stránce nákladů, které budeme muset ještě probrat, ale nenavrhli ho designéři, kteří by nevěděli, jak vytvořit auto pro sériovou výrobu,” vyjádřil se o konceptu Imagine na loňském ženevském autosalonu Luc Donckerwolke, tehdejší šéfdesignér Kie. „Není to jen cvičení, auto na poslední chvíli pro Ženevu. Má účel,” dodal.

Foto: Kia

Koncept Imagine by Kia

Podle tiskové zprávy, přibližující budoucnost elektromobility u Kie, se má nový elektromobil na dedikované platformě představit příští rok; je pravděpodobné, že to bude právě vůz založený na konceptu Imagine. Do roku 2025 se má nabídka elektromobilů značky rozrůst ze současných dvou na jedenáct.

Do roku 2026 chce Kia prodávat půl milionu elektromobilů ročně na celém světě. V Evropě by 20 % prodejů měla tvořit elektrická auta.

Reklama

Související články

Kia Stinger GT v testu: Jak se buduje image

Kiu Stinger jsme dosud otestovali jen ve čtyřválcovém provedení, ovšem to bychom si nevyzkoušeli to nejlákavější. Šestiválcová varianta GT má charakteru na...

Výběr článků

Načítám