Hlavní obsah

Když inženýry nesvazují závodní pravidla. Ferrari uvádí vrchol modelu 488 GTB

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italské Ferrari představilo nový model 488 GT Modificata, který stojí na základech závodní verze supersportovního vozu 488 GTB. Inženýři vůz přetvořili k obrazu svému a nemuseli přitom hledět na přísná nařízení organizace FIA.

Extrémní verze závodního Ferrari. To je model 488 GT ModificataVideo: Ferrari

 
Článek

Výrobci závodních aut a supersportů, zvláště pak ti italští, dělají podobné kroky často. Vezmou pravidly FIA svazovaný závodní model, v tomto případě Ferrari 488 GT3 a 488 GTE, a vyženou ho až na hranice jeho vlastních možností. Rázem tak stvoří jejich zcela vrcholnou verzi.

První plug-in hybridní kabriolet od Ferrari má tisíc koní

AutoMoto

V konkrétním případě vůz, který není homologovaný na silniční provoz ani oficiální závody, nese název Ferrari 488 GT Modificata. Použít ho budou moci jen ti nejvyvolenější zákazníci z klubu Competizioni GT, a to pouze na okruhových dnech nebo vybraných akcích Ferrari. Vzhledem k parametrům auta je pak jasné, proč Ferrari model neprodá „každému“.

Foto: Ferrari

Ferrari 488 GT Modificata

Pod kapotou 488 GT Modificata hřmí upravený motor V8, který nyní produkuje výkon okolo 700 koní, přesnou cifru ovšem Ferrari nesdělilo. Inženýři také nainstalovali novou spojku, která je kvůli pevnosti z karbonu. Převodovka má odlišné poměry než závodní verze a upravená je i aerodynamika. Třešničkou na dortu jsou pak nové brzdy od firmy Brembo.

Jedinečné Ferrari Omologata se inspiruje v minulosti

AutoMoto

Důležitým aspektem auta bude samozřejmě i cena, kterou ale Ferrari světu rovněž odmítlo sdělit. Zřejmě si ji nechá jen pro své vybrané zákazníky, kteří ale tradičně za podobné vozy platí i desítky milionů korun. Jasné není ani to, kolik exemplářů Italové vyrobí.

Reklama

Související témata:

Související články

Kontroverzní Ferrari F50 slaví pětadvacetiny

Mělo být k padesátému výročí, ale přišlo o dva roky dříve. Mělo být formulí 1 na běžné silnice, ale kvůli předpisům bylo učiněno příliš mnoho kompromisů....

Výběr článků

Načítám