Hlavní obsah

Jihlava se už dá zčásti objet

Právo, pch

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

JIHLAVA

První část nového obchvatu dostala v úterý do oficiálního užívání Jihlava. Silnice I/38 by v budoucnu měla propojit dálnici D1 v Jihlavě-Pávově s výpadovkou na Znojmo a Vídeň. Zatím ale končí na výpadovce na Pelhřimov.

Foto: Stanislava Dvořáková

Čtením z pohádkové knížky zahájila Jitka Stejskalová prázdninové odpoledne v Městské knihovně v Ústí nad Orlicí.

Článek

Jak Právu sdělil náměstek jihlavského primátora Vladimír Hink (ODS), první etapa obchvatu je dlouhá necelé dva kilometry, její výstavba přišla na 727 miliónů korun. Relativně vysokou cenu stavby způsobila výstavba 304 metrů dlouhého tunelu. Trasa totiž zčásti prochází hustou obytnou zástavbou.

Průběh výstavby zejména v počátečním stadiu výrazně ovlivnilo provádění archeologických průzkumů, neboť stavba je situována v území historické těžby stříbrných rud a cenné nálezy na staveništi byly pro archeology významným přínosem pro mapování období středověkého dolování.

Proti druhé etapě protestují obyvatelé Pístova

Druhá etapa stavby obchvatu měří 2,7 kilometru a stavět by se měla začít příští rok s předpokládaným dokončením v roce 2007. Silnice přemostí v prostoru za tunelem pelhřimovskou výpadovku.

Zda ale výstavba druhé části obchvatu bude zahájena skutečně příští rok, je ještě otázkou. Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr totiž uvedl, že se uvidí, co na něj ze 44 miliard korun pro celou ČR na příští rok zbude. Proti druhé části obchvatu navíc bojují obyvatelé integrované obce Pístov, kteří si přejí mírný odklon trasy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám