Hlavní obsah

Nechvalné prvenství. Nový Jeep Wrangler se při nárazovém testu převrátil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký institut IIHS testuje auta na náraz malou částí přídě už od roku 2012. Nový Jeep Wrangler je první auto, které se při této zkoušce převrátilo. V ostatních testech je však na svou třídu výborný.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Jeep Wrangler gen. JL na ženevském autosalonu 2019

Článek

Nový Jeep Wrangler se čtyřdveřovou karoserií se převrátil v nárazovém testu amerického IIHS (Insurance Institute for Highway Safety, Pojišťovací institut pro silniční bezpečnost) tzv. small overlap, tedy náraz do překážky levou čtvrtinou přídě.

Jde o první auto v historii téhle zkoušky, které se převrátilo, a právě kvůli tomu získalo podprůměrné hodnocení „Marginal” tedy „Na hraně” - třetí ze škály čtyř možných výsledků (Good, Acceptable, Marginal a Poor, tedy: Dobrý, Přijatelný, Na hraně a Špatný).

„Wrangler si vedl dobře, kdybychom hodnotili zkoušku 'small overlap' běžnou metrikou. Pevnost prostoru řidiče byla dobrá a pohyb figuríny správně řízený. Částečné převrácení nicméně představuje další riziko zranění. (...) Převrácení vozidla na bok není přijatelným výsledkem v čelní srážce,” píše IIHS na svém webu.

Foto: Jeep

Jeep Wrangler gen. JL

Koncern FCA po testu samozřejmě vznesl námitky, že v jejich vlastním testu se vůz nepřevrátil. IIHS tedy změnil způsob tažení auta v nárazové zkoušce, FCA tento nový způsob odsouhlasil - a Wrangler se i při opakovaném testu převrátil stejně.

Nicméně, ani přes převrácení vůz nezískal nejhorší možné hodnocení a ve všech dalších oblastech kromě světlometů má hodnocení „Dobrý”, tedy nejlepší možné. Patří sem zejména náraz větší částí přídě, boční náraz, pevnost střechy a pasivní bezpečnost v sedačkách a opěrkách hlavy. Nejlepší možné hodnocení získal Wrangler i za funkci systému předcházení srážkám.

Ruský grafik navrhl Škodu Enyaq bez maskování. Víme, v čem se mýlí

AutoMoto

Odezva koncernu FCA byla zčásti očekávatelná: „Vyrobili jsme více než půl milionu těchto vozidel. (...) Nemáme zprávy o žádném incidentu, který by koreloval s výsledkem testu IIHS,” uvedla firma v prohlášení. Zároveň nicméně podle webu Jalopnik oznámila, že na Wrangleru provede nějaké změny; jaké, neupřesnila. IIHS reagovalo, že po změnách vůz otestuje znovu.

Pro srovnání, podívejte se na stejný test Wrangleru modelového roku předchozí generace.

Reklama

Výběr článků

Načítám