Článek
Jméno Commando se v historii značky Jeep neobjevuje poprvé. Ovšem zatímco v šedesátých letech minulého století zdobilo stylový model Jeepster s nevšední karoserií a nespočtem využití, nyní se vrací jako označení limitované edice vycházející z modelu Wrangler.
Základem modelu Jeep Wrangler Commando je Wrangler Rubicon 392, tedy klasický offroad osazený 6,4litrovým motorem V8. Vůz ale dostal řadu úprav karoserie, které mu propůjčují mnohem odvážnější armádní design, což umocňuje i tradiční zelná barva a značení v armádním stylu.
Vpředu vidíme menší nárazník s navijákem a přídavným osvětlením, klasické dveře nahradily jednodušší rámové dveře bez oken, klasickou pevnou střechu tzv. bimini top, tedy látková střecha napnutá od čelního skla po záď vozu. Zajímavostí je pak i rezerva umístěná vzadu v kufru, místo závěsu na pátých dveřích.
Jeep Wrangler Rubicon 392 Xtreme Recon: Zapomeňte na hybrid, když pořád existuje plnotučný osmiválec

Vůz vznikl ve spolupráci se společností Fox Factory vyrábějící speciální komponenty podvozku. Unikátní model tak dostal zvýšení podvozku, speciální tlumiče i nové stabilizátory, zatímco podběhy vyplňují 37palcové terénní pneumatiky.
K vozu je navíc dostupných i několik příplatkových prvků. Komu by nestačilo 470 koní atmosférického osmiválce, může si připlatit za přeplňování kompresorem, jenž výkon zvýší na více než 700 koní. K dispozici je také výkonnější naviják nebo výfuk Magnaflow.
Speciální Jeep Commando vznikne v počtu 250 kusů, přičemž jeden zamíří do dražby pro veřejnost. Zbylých 249 kusů pak bude dostupných pouze pro stávající či bývalé příslušníky ozbrojených sil. Cena vozu začíná od 69 995 dolarů, což je v přepočtu 1,47 milionu korun. Oproti klasickému Jeepu Wrangler Rubicon 392 jde přitom o výhodnou nabídku.






