Hlavní obsah

Jak se vyrábí supersportovní Audi R8 Spyder

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Audi zveřejnilo video, na kterém si lze prohlédnout části výroby supersportovního modelu R8 Spyder. Ten má hliníkovou karoserii a plátěnou střechu. Výroba probíhá v německém závodě v Neckarsulmu.

Článek

Karoserie otevřené verze má speciální výztuhy a má o pouhých šest kilogramů větší hmotnost než kupé Audi R8 (řada jeho karosářských panelů je vyrobena z uhlíkových kompozitů).

Audi R8 Spyder je vybaveno plátěnou střechou s elektrohydraulickým ovládáním. Střecha váží 30 kilogramů a plně automatické otevření nebo zavření trvá 19 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

Na videu si lze prohlédnout hliníkovou karoserii i usazování desetiválcového motoru. Audi R8 se vyrábí - stejně jako uzavřená verze - v německém Neckarsulmu. Každý den se zde vyrobí pouze 27 kusů, přičemž 75 procent výroby je ruční. Audi R8 se skládá z více než 5000 komponent.

Model R8 Spider dostal motor 5,2 FSI V10. Desetiválcový motor o objemu 5,2 litru nabízí největší výkon 386 kW (525 k) a maximální točivý moment 530 Nm.

Z klidu na 100 km/h zrychlí R8 v případě uzavřeného vozu za 3,9 vteřiny, k dosažení 200 km/h potřebuje 12 vteřin. Maximální rychlost činí 316 km/h. Výkon je přenášen na obě nápravy, přičemž jsou mírně preferována zadní kola.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám