Hlavní obsah

Jak se chová přetížená Octavia při losím testu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německý autoklub ADAC provedl test, který je v nadcházejícím prázdninovém období velmi aktuální. Autoklub plně naložil Octavii Combi a zkoušel, co udělá necitlivé rozložení velkého množství nákladu s jízdními vlastnostmi. Automobil pak na opuštěné ploše zkoušel vyhýbací manévry při rychlosti 90 km/h.

Článek

Plně naložený vůz má nejenom vyšší spotřebu paliva, rozdílné jsou i jeho jízdní vlastnosti. Na důležitost správného rozložení hmotnosti a nepřetěžování vozidla upozorňuje nové video od německého autoklubu ADAC. Při testu nejprve jezdec jede s vozem bez nákladu, poté vůz plně zatíží, včetně střechy. Celkový náklad byl o 80 kilogramů vyšší, než kolik doporučuje výrobce (u Octavie 1,4 TSI je užitečná hmotnost 675 kg).

Výsledek je jasně patrný. Nezatížená Octavia neměla při manévru, tzv. losím testu, problém. Při vyhýbání se překážce v rychlosti 90 km/h byl automobil dobře ovladatelný a držel stopu. U necitlivě naložené a přetížené Octavie je jasně vidět, že řidič má s vyrovnáváním počínajícího přetáčivého smyku velké problémy a sráží kužely. V praxi by pravděpodobně skončil mimo vozovku.

ADAC uvádí, že losí test se povedl při rychlosti 71 km/h, při vyšších nájezdových rychlostech byl automobil velmi špatně ovladatelný.

Závěr je jasný, automobil nezatěžujte více, než dovoluje výrobce (potřebné informace najdete v manuálu, často i na víčku u nádrže). Nejtěžší zavazadla je dobré dávat co nejníže těžišti (tj. v kufru dolů a doprostřed). Na střešní box dávejte pouze lehčí zavazadla.

Důležité je také mít správně nafouknuté pneumatiky dle doporučení pro větší zatížení vozidla. Zavazadla je také potřeba řádně upevnit, aby při dopravní nehodě či prudkém zpomalování ve vozidle nezranila cestující, viz závěr videa.

Reklama

Výběr článků

Načítám