Článek
Divize Maserati Officine Fuoriserie, která se stará o zakázkové úpravy, představila dva unikátní vozy založené na modelech GranTurismo a GranCabrio. Specialitky se ukázaly na akci Meccanica Lirica v Modeně.
Oba kousky dostaly přepracovaný výfukový systém vyvinutý pro plnější zvuk, ovšem to je z úprav techniky téměř všechno. Oba modely vycházejí z výbavy Trofeo s třílitrovým motorem V6 o výkonu 405 kW.
Postrádají zvuk dřívějších osmiválců, inženýři Maserati však dostali z motoru Nettuno hlubší a výraznější tón. Změny zahrnují novou softwarovou kalibraci variabilního časování ventilů s odlišným chováním podle vybraného jízdního režimu. Výfukový systém má speciální koncovky s kovovým povrchem.

Odhalení dvou novinek symbolizuje návrat výroby těchto modelů do historického ústředí značky v Modeně. Dříve se modely GranTurismo a GranCabrio montovaly v závodě Mirafiori v Turíně, výroba se však přesunula zpět do Modeny, aby se uvolnilo místo pro nový Fiat 500 Hybrid.
GranTurismo je lakováno v odstínu červeného sametu Rosso Velluto, zatímco GranCabrio má šampaňský lak Oro Lirico. Oba vozy mají 21palcová černá kola Crio s detaily v matné zlaté barvě. GranTurismo nese odznaky v matné barvě bílého zlata, GranCabrio má jejich verzi v matné červené Velluto a oba zobrazují zlatě lakované emblémy Trident.
Interiér kombinuje vínově červenou kůži s alcantarou, tmavě červeným prošíváním, zlatými chromovými akcenty a vložkami z červeně lakovaného topolového dřeva. Součástí je plaketa „Creata a Modena“ na panelu dveří řidiče.
Maserati představilo také balíček Meccanica Lirica nabízející vybrané designové prvky z unikátních kusů pro běžné modely GranTurismo a GranCabrio bez vylepšeného výfuku.
Balíček zahrnuje kola Crio, loga v matné barvě bílého zlata, speciální koncovky výfuku, laky Rosso Velluto nebo Oro Lirico, vínově červenou kůži a alcantaru, nápis „Creata a Modena“ a černou povrchovou úpravu volantu, bezpečnostních pásů, stropního čalounění a podlahových rohoží. Prvky nejsou k mání jednotlivě, je však možné paket objednat i k plně elektrické verzi Folgore, ovšem bez výfukových koncovek a kol.
Nakolik je možné tyto specialitky koupit, je otázkou. Nejde o limitované série desítek či stovek kusů, od každého existuje pouze jeden exemplář.





