Článek
Zatímco dřívější vedení australské pobočky se k tématu vyjadřovalo zdrženlivě nebo hovořilo o elektrifikované verzi, nový generální ředitel Don Romano, který do Austrálie dorazil letos po vedení kanadské divize společnosti, se k pracovnímu pickupu staví otevřeněji.
„Budu zde tři nebo čtyři roky. A chci mít program připravený a schválený, než odejdu,“ cituje Romana web Carscoops. „Jsem přesvědčený, že pickup bude v plánu, ale nejsem si jistý termínem.“ Načasování závisí na tom, jakým způsobem Hyundai k pickupu přistoupí.
O takovém voze se spekuluje od doby, kdy Kia představila model Tasman. To však nemusí být cesta, kterou korejská značka zvolí - ale znamenalo by to rychlejší příchod vozu na trh. „Termín bude záviset na typu pickupu, který vyvineme. Pokud použijeme platformu s nosným rámem jako u Tasmanu, mohlo by to být brzy,“ uvedl Romano.
„Chceme diesel? Musíme se podívat na dopad nových emisních předpisů. Jsme na tom lépe než některé jiné značky, ale ne výborně,“ pokračoval o pohonech, avšak nevyloučil elektrickou verzi. Hyundai totiž vyvíjí novou platformu pro elektromobily, která by zvládla pickup, ale podle webu Drive, který zprávu přináší, by šlo o větší vozidlo než ranger, hilux či tasman. Navíc trh s elektrickými pickupy v Austrálii zůstává malý kvůli obavám z dojezdu, užitečné hmotnosti a tažných schopností.
Existuje také možnost, že by automobilka Hyundai mohla využít rostoucí partnerství s General Motors v USA, které podle zpráv umožní korejské značce přebrandovat chevroletský pickup pro americký trh. „Podívali bychom se na to, co je dostupné od GM,“ řekl Romano.
„Mým cílem je dostat něco do plánování a výroby a připravit dealerskou síť do tří let. Chci se dívat dopředu a máme strategickou alianci s GM, ale nejen na pickupy. Chceme mít několik možností a GM je součástí,“ řekl Romano. Co není na stole, alespoň v současné generaci, je něco jako americký model Santa Cruz, tedy „lifestylový“ pickup postavený na podvozku rodinného SUV Tucson.