Hlavní obsah

Hyundai chce v Evropě od roku 2035 nabízet jen elektromobily

Novinky, Daniel Havlina

Zážehovým a vznětovým motorům od jihokorejské automobilky Hyundai pomalu zvoní hrana. V roce 2035 už by společnost neměla nabízet žádné takové vozidlo, což teď potvrdila v tiskové zprávě. Zároveň by na trh měly dorazit nové modely na vodík.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 naživo

Článek

Hyundai zastaví prodej benzínových i naftových vozidel v Evropě. Mělo by se tak stát do roku 2035, což je ostatně datum, které již načrtla Evropská komise v souvislosti se zákazem prodeje takových aut.

Kompletní uhlíkové neutrality hodlá Hyundai dosáhnout do roku 2045. Korejci svoji strategii prezentovali na autosalonu v Mnichově, kde představili „tři základní pilíře“ přístupu k uhlíkové neutralitě.

Hlavním pilířem je takzvaná čistá mobilita. Hyundai jí chce dosáhnout prací na nových elektromobilech a potažmo i vodíkových modelech. Firma tím bude usilovat o to, aby v roce 2030 tvořila polovinu tržeb auta na elektřinu a vodík. O deset let později by mělo být takových tržeb i 80 %.

Hyundai chystá sportovní auto na vodík

AutoMoto

Automobilka hodlá trh nasytit svými novými elektromobily, přičemž hlavními modely budou ty s označením Ioniq. V Evropě se už nyní prodává elegantní Ioniq 5 a v následujících měsících bude mít premiéru i větší Ioniq 6. Hyundai ale neopomíná ani již zmíněný vodík. V tomto ohledu je pozitivní zprávou ohlášení nové generace vodíkového SUV Nexo, které je jedním ze dvou běžně dostupných vodíkových aut na trhu.

Druhým pilířem je pro Hyundai vývoj platforem a s tím spojené možnosti. Společnost chce investovat do autonomního řízení a v Mnichově představila i robotické taxi založené na modelu Ioniq 5. V tomto směru Hyundai pracuje i na představení městského létajícího vozu založeném na konceptu S-A1 z minulého léta.

Hyundai Ioniq 5 naživo: Obří hatchback s obývákem uvnitř

AutoMoto

Třetí pilíř pro Hyundai znamená „zelenou energii“. Zaměřuje se na to, jak může Hyundai vyvinout energii pro své elektromobily tak, aby co nejméně poškodil přírodu. V rámci toho společnost hojně investuje do experimentů s vodíkem a s nabíjecí technologií V2G.

Hlavním dějištěm novinek okolo Hyundai a jeho budoucnosti je pak právě probíhající autosalon v Mnichově. Právě tam se nyní představil autonomní Ioniq 5 a v plánu je mimo jiné uvedení vodíkového sportovního vozidla od divize N, které by mělo být podobné nedávno představenému modelu Elantra N.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám