Hlavní obsah

Hatchback DS 4 dostal facelift a podivný název

3:11
3:11

Poslechněte si tento článek

Francouzská prémiově zaměřená značka DS Automobiles se pochlubila novým hatchbackem s označením N°4, který je modernizací modelu DS 4. Dostupný bude s hybridním, plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem.

Foto: DS Automobiles

DS N°4

Článek

Nový hatchback N°4 vychází z modelu DS 4, jeho název i design se však inspirují u nové vlajkové lodi francouzské značky s označením N°8. Od modelu DS 4 se tak výrazně liší a díky modernějšímu designu i hodnotnějšímu zpracování zdůrazňuje snahu značky posunout se do prémiovějšího segmentu.

Vůz zaujme kompletně přepracovanou přídí s nižšími světlomety, novým světelným podpisem, prodlouženou kapotou, větší maskou chladiče s osvětlenou linkou i znakem DS a přepracovaným předním nárazníkem s výraznější mřížkou. Vůz tak působí mnohem výrazněji a hodnotněji.

Při pohledu z profilu je stále patrná podoba s modelem DS 4, novinka ale dostala nová kola o průměru 19 a 20 palců. Automobilka dál pracuje s motivem plovoucí střechy, která může být kontrastně lakována černou barvou. V zadní části vozu pak vidíme přepracované značení modelu a lehkou úpravou prošel zřejmě i zadní nárazník.

Kabina působí vcelku povědomě, nabídne však větší 10,25palcový displej přístrojového štítu a 10“ displej infotainmentu. Zákazníci se navíc ve vyšších výbavách mohou těšit na prémiové materiály, včetně Alcantary, kůže Nappa nebo dřevěných dekorů. V nabídce pak nechybí ani výhřev sedadel, head-up displej a audiosystém Focal.

Vcelku pestrá je pak i nabídka pohonných systémů. Zákazníci si mohou zvolit klasický hybrid, vylepšený plug-in hybrid nebo čistě elektrickou verzi s označením E-Tense, která nově nabídne i funkci V2L pro napájení externích spotřebičů.

V plně elektrickém provedení nabízí vůz elektromotor o výkonu 157 kW (213 k) s točivým momentem 343 Nm, který roztáčí přední kola. Baterie s kapacitou 58,3 kWh slibuje dojezd až 450 km dle WLTP a díky podpoře rychlonabíjení při výkonu 120 kW by mělo trvat dobití z 20 na 80 procent kolem 30 minut. Baterie navíc nabízí funkci předehřevu.

Plug-in hybridní model je osazen přeplňovaným čtyřválcem, který spolupracuje s elektromotorem uloženým do sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Kombinovaný výkon dosahuje 225 koní a 360 Nm, baterie s kapacitou 14,6 kWh pak slibuje elektrický dojezd až 81 km (+ 30 % oproti DS 4). Palubní nabíječka má standardní výkon 3,7 kW, volitelně je však dostupná i verze o výkonu 7,4 kW.

Poslední nabízenou motorizací je hybrid o výkonu 145 koní, který kombinuje 1,2litrový přeplňovaný tříválec s elektromotorem integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky. Novinka by měla ve městě zvládnout až 50 procent jízdy v plně elektrickém režimu a slibuje i nižší emise CO2.

S pohonnou jednotkou se pak mění i velikost kufru. Hybrid nabídne 430 litrů, čistě elektrická verze 390 litrů a plug-in hybrid 360 litrů. Termín uvedení nového modelu na trhy ale zatím neznáme.

Výběr článků

Načítám