Hlavní obsah

Fúzi PSA s FCA koronavirová krize neohrozila. Naopak, tvrdí šéf francouzské skupiny

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Generální ředitel PSA Carlos Tavares říká, že sloučení jeho společnosti s Fiat Chryslerem v hodnotě 50 miliard dolarů (1,1 bilionu korun) půjde podle plánu.

Foto: Christian Hartmann, Reuters

Šéf PSA Carlos Tavares

Článek

„Fúze s FCA je nejlepším z řešení, jak se vypořádat s krizí a jejími nejistotami,” uvedl šéf PSA pro Automotive News Europe. Vzhledem k dopadu pandemie koronaviru je podle něj tato dohoda důležitější než kdykoli předtím.

„Časový rozvrh fúze s FCA je přísně dodržován,” uvedl, přičemž dodal, že avizované plánované synergie ve výši 3,7 miliardy eur (88 miliard eur) z dohody byly ve skutečnosti "spodním dnem".

EU se obává dodávkářského gigantu, spojení PSA a FCA má ohrozit konkurenci

AutoMoto

Tavares také odmítl antimonopolní šetření EU týkající se fúze a uvedl, že je přesvědčen, že vše bude dokončeno nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2021. Ostatně žádné ústupky dosud ze strany automobilek regulátoři nedostali.

Minulý týden začali antimonopolní regulátoři EU své čtyřměsíční vyšetřování dohody. Obávají se, že by spojení mohlo vést k negativním dopadům v segmentu malých dodávek ve 14 zemích EU a Británii. Dohodu již schválily antimonopolní řady v USA, Číně, Japonsku a Rusku.

Fúze dá dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur (4,5 bilionu Kč).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám