Hlavní obsah

Ford ukázal malou dodávku Transit Courier nové generace, přijíždí i jako elektromobil

Necelý měsíc po odhalení nového elektrického exploreru Ford uvedl další klíčový elektromobil zaměřený na evropský trh. Jde o malou elektrickou dodávku, nástupce modelu Courier. K dispozici bude i spalovací verze.

Ford E-Transit CourierVideo: Ford

 
Článek

Courier je nejmenší dodávka řady Ford Transit, lze ji zařadit pod Transit Connect. Ačkoli bude od podzimu nejprve k mání se spalovacími motory, pod celým názvem E-Transit Courier bude příští rok první, který nabídne plně elektrické pohonné ústrojí.

Na rozdíl od elektrického exploreru, který si vypůjčil platformu MEB od Volkswagenu, E-Transit Courier jezdí na vlastní architektuře od Fordu – stejné architektuře, kterou Ford použije pro nadcházející elektrický crossover Puma. Oba modely budou vyráběny ve stejné továrně v Rumunsku.

Co má však malý E-Transit s explorerem společného, ​​je jeho hranatý tvar a hranatá přední část připomínající SUV. Ale není to jen krabicovější tvar courieru, díky kterému vypadá větší než odcházející Ford Courier. Je větší v každém ohledu.

Ford představuje elektrický Explorer, nabízí bohatou výbavu i pohon všech kol

AutoMoto

Celková délka se zvýšila o 118 mm na 4278 m, ale co je důležitější, zvětšila se nákladová plocha. Délka nákladového prostoru na úrovni podlahy nyní měří 1803 mm namísto 1621 mm a můžete ji rozšířit na 2661 mm specifikací volitelné nákladové přepážky.

Šířka mezi podběhy se díky přemístěným tlumičům zvětšila o 200 mm, což nyní umožňuje, aby se do nákladového prostoru vešly dvě standardní europalety současně.

Elektromobil uveze 700 kg. Zážehové a vznětové modely nabízejí standardní užitečné zatížení až 678 kg a volitelnou výbavu High Payload, která zvyšuje maximální užitečné zatížení na 850 kg. Zákazníci si mohou objednat také model Kombi s třímístnou zadní lavicí a sklopnou přepážkou pro maximální využití nákladového prostoru a vyšší flexibilitu.

Elektrická varianta je poháněna jediným elektromotorem o výkonu 100 kW, 136 k, který pohání přední kola a je omezen na 145 km/h. Palubní 11 kW AC nabíječka nabije baterii z 0-100 procent za 5,7 hodiny, ale maximální stejnosměrná rychlost je 100 kW, takže naplnění z 10-80 procent vyžaduje přibližně 35 minut. Výkon 100 kW má přidat 87 km dojezdu za 10 minut.

Hnací ústrojí E-Transitu lze nakonfigurovat pro jízdu jedním pedálem a uživatelé mohou také naplánovat nabíjení a přípravu baterie prostřednictvím chytré 12palcové dotykové obrazovky infotainmentu Sync 4, kterou Ford vyhradil pro elektrické verze novinky.

Co se spalovací varianty týká, na výběr bude ze zážehového tříválce o objemu 1,0 litru ve variantách 100 k a 125 k, alternativou je vznětový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 100 k; standardem je šestistupňová manuální převodovka, zatímco zážehový motor o výkonu 125 k je k dispozici také s novou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Ceny novinky zatím Ford nezveřejnil.

Capri se má vrátit jako druhý Ford na elektrické platformě Volkswagenu

AutoMoto

Ford Bronco přijíždí na český trh

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám