Hlavní obsah

Ford odděluje elektromobily a spalovací vozy, chce tak zlepšit ziskovost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká automobilka Ford odděluje své elektrické a spalovací vozy do dvou nezávislých divizí - „Model e“ a „Blue“. Do pěti let chce prodávat ročně 30 procent vozů elektrických.

Foto: Ford

Ford (Ilustrační foto)

Článek

Automobilka Ford ohlásila rozdělení na dvě divize podle výroby spalovacích nebo elektrických modelů značky. Ta pro spalovací se bude nově jmenovat Ford Blue, ta pro elektromobily Ford Model e. Vedle těchto dvou divizí ještě existuje část nazvaná Ford Pro, která se zaměřuje na užitkové vozy; její vytvoření bylo ohlášeno již dříve.

Cílem změny je zvýšit ziskovost a také umožnit inženýrům, designérům a vývojářům se lépe věnovat unikátním potřebám každého typu pohonného ústrojí. „Doslova rozdělujeme svůj byznys napůl,“ nechal se slyšet Jim Farley, generální ředitel Fordu.

Vrátí se cortina, escort či capri? Ford si nechal zapsat názvy starých modelů

AutoMoto

Automobilka očekává, že do pěti let budou elektromobily tvořit 30 % jejích globálních prodejů, do roku 2030 to má být polovina. Do prodeje elektromobilů se budou moci někteří dealeři pustit i pod novou sadou standardů - bez skladových vozů a za fixní ceny, a také s menšími nároky na vybavenost prodejen.

„Vytváříme samostatné, ale vzájemně se doplňující podniky, které nám umožní dosáhnout ve Ford Model e rychlosti start-upu a nespoutaných inovací, zatímco Ford Blue disponuje průmyslovým know-how, kapacitami a legendárními značkami jako Bronco, o nichž mohou start-upy jen snít,“ cituje tisková zpráva dále Farleyho.

Ford představuje Ranger Raptor, zběsilý pick-up míří do Evropy

AutoMoto

Divize Model e má nejen stavět elektrická auta včetně vývoje hardwaru i softwaru, ale také vytvářet digitální zážitky pro nové generace zákazníků Fordu. Naopak divize Blue má poslání být ziskovější: „Tento tým bude naprosto odhodlaný poskytovat špičkovou kvalitu, na každém kroku omezovat plýtvání, maximalizovat peněžní toky a optimalizovat naši průmyslovou stopu,“ říká Farley.

Zároveň chce automobilka zvyšovat svou marži. Letos by se mohla dostat na 8 %, pokud se podaří automobilce dosáhnout cíle zisku před úroky a zdaněním (EBIT) 12,5 miliardy dolarů (289,4 miliardy korun).

V roce 2026 má být marže 10 % díky vyšším objemům, snížení nákladů na elektromobily a poklesu strukturálních nákladů na vozy se spalovacím motorem. Ford také zopakoval svůj závazek být do roku 2050 kompletně uhlíkově neutrální a do roku 2035 využívat ve všech svých fabrikách stoprocentně místní elektřinu z obnovitelných zdrojů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám