Článek
Zatímco v Evropě jsou pick-upy vnímány především jako pracovní stroje, případně offroady, v zámoří se jedná o všeobecně velmi populární automobily, které se v minulosti vyráběly i v silničních sportovních verzích. Značka Ford přitom v posledních letech na tuto tradici navazuje.
Již v loňském roce představila na svém domácím trhu menší pick-up Maverick ve verzi Lobo, zatímco Evropa dostala model Ranger v silničním provedení MS-RT. Nyní však silniční sportovní verzi dostává i jeden z nejpopulárnějších trucků na amerických silnicích, full-size pick-up Ford F-150.
Model nese opět označení Lobo, což je v překladu ze španělštiny označení pro vlka. Nejde přitom o zcela novou výbavovou verzi, ale paket úprav pro sportovní výbavu STX. Ten zahrnuje například sadu černých doplňků karoserie, novou kapotu, upravená zadní světla nebo přepracovanou masku s novým osvětleným pruhem.
Sportovní charakter vozu pak dotváří ještě snížení světlé výšky zadní nápravy o 5 centimetrů a podběhy vyplňují specifická 22" litá kola. Ze zadního nárazníku navíc vystupují dvě výrazné koncovky výfuku, které mají umocnit projev motoru. Úpravy interiéru automobilka nezmiňuje.
Paket Lobo je dostupný pouze pro čtyřdveřovou karoserii a v kombinaci s atmosférickým 5,0litrovým motorem V8 o výkonu kolem 400 koní. Nejde přitom zdaleka o nejsilnější motor v nabídce modelu F-150, výkonnější je i přeplňovaný šestiválec EcoBoost, motor V8 ovšem vozu propůjčuje charakteristický agresivní zvuk.
Motor je spojen s automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol, který nabízí redukční převodovku, pohon zadních kol, automatické připojování předních kol i stálý pohon všech kol. Na korbě vůz uveze asi 650 kilo a utáhne skoro 3,6 tuny.
Ford F-150 Lobo se bude v zámoří prodávat za cenu od 59 995 dolarů, což je v přepočtu asi 1,29 milionu korun. Do Evropy se model oficiálně nedováží.