Hlavní obsah

Filipínské úřady zbytečně zničily další superauta včetně vzácného mclarenu

Filipínský celní úřad opět předvádí zcela zbytečné destruktivní divadlo s auty, která byla importována bez zaplacení patřičné daně. Za pokusy o tyto podvody si však částečně můžou Filipíny samy extrémními daněmi, které na dovoz ojetých aut uvalují.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Na Filipínách zničili zabavená autaVideo: Agencia EFE, AP

 
Článek

Z delšího ticha by se mohlo zdát, že ostentativní a surové „popravy” aut, která měla tu smůlu, že byla nelegálně importována na Filipíny, či z jejich registrace nebyla zaplacena daň, tamní úřady přestaly vykonávat, nebo se jimi aspoň přestaly chlubit na internetu. Opak je ovšem pravdou – tamní celní úřad zveřejnil video, jak bagr ničí sedm zajímavých aut.

Perlou mezi nimi je McLaren 620R, který vznikl pouze v 350 exemplářích, ale ani Bentley Continental Flying Spur nebo Porsche 911 generace 997 nejsou bez zajímavosti. Lžíce bagru mezi nimi nedělá rozdíl – ničí je, jako by byla z papíru.

Foto: McLaren

McLaren 620R

Proč to dělá? Těchto sedm aut bylo podle dostupných informací zabaveno lidem, kteří při jejich dovozu během let 2018-2020 nezaplatili patřičnou daň. Je pravděpodobné, že onen mclaren je tím, který celníci objevili při namátkové kontrole přístavu v Manile v srpnu loňského roku.

Filipínci objevili v kontejneru vzácný McLaren, majitel ho kvůli daním vydával za Porsche

AutoMoto

Proč lidé na Filipíny pašují auta? Důvod je stejný, jako u většiny trestné činnosti spojené s krácením daní – ty daně jsou prostě příliš vysoké. Podle webu JustLanded.com podléhá na Filipínách dovážený ojetý automobil průměrně 40% clu, 10% dani z přidané hodnoty a pak dani z objemu motoru, která dosahuje 15-100 % hodnoty automobilu. Při takto extrémním zdanění se samozřejmě objeví lidé, kterým se vyplatí pokusit se dovézt auta do země nelegálně.

Nutnost nějakého trestu ze strany úřadů je stejně samozřejmá, ale jednoho napadne třeba zabavení auta s tím, že majitel ho nedostane zpátky, pokud nezaplatí správnou daň a jako pokutu ještě jednou tolik navíc. Národní dluh Filipín byl k listopadu 2020 ve výši 210,7 miliardy amerických dolarů, tedy 4,48 bilionu korun, takže by jeden řekl, že by země mohla využít možnosti, které má, aby si zajistila dodatečné příjmy.

Mohla by zabavená auta třeba prostě prodat zpátky do zahraničí a peníze si nechat – záleží jen na tom, jak se napíšou zákony. A člověk by pochopil i to, kdyby zabavená auta byla normálně sešrotována. Takováto okázalá destrukce – všimněte si člověka, který do už zničených aut začne ještě mlátit kladivem – je naprosto nepochopitelná.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám