Hlavní obsah

Fiaty už nebudou šedé. Automobilka vyškrtla populární, ale nudný odstín

Novinky, Adam Rajmont

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Šedá může být jednou z nejoblíbenějších barevných variant pro automobily, ale Fiat se rozhodl tuto možnost přestat nabízet ve prospěch barevnějších alternativ. Chystaný plně elektrický vůz 600e, jehož premiéra je stanovena na 4. července, bude jednou z hvězd nové kampaně, což vysvětluje, proč se v nové reklamě dostal do barvy v obrovském kbelíku s generálním ředitelem Fiatu za volantem.

Článek

Fiat podle tiskové zprávy chce, aby se absence šedé stala „charakteristickým rysem vozů Fiat na automobilovém trhu“ a učinila z ní „značku barev“ pocházející ze „země barev“. V tomto kontextu jsou odstíny současných a budoucích modelů Fiatu inspirovány mořem, sluncem, zemí a oblohou Itálie.

Příklady, které jsou již k dispozici na modelech 500e, 500 Hybrid, 500X, Panda a Tipo, zahrnují bílou Gelato, oranžovou Sicilia či Paprika, červenou Passione, modrou Blu Dipinto, Italia či Venezia modrá, zelenou Rugiada či Foresta, odstíny Rose gold a černou Cinema, všechny odkazující na Itálii.

S rozhodnutím přestat nabízet šedou barvu také souvisí nekonvenční kousek s namáčením auta, který se odehrál v italském městě Lerici během letního slunovratu 21. června. V oficiálním videu s názvem „Operation No Grey“ ukazuje generální ředitel Olivier Francois, proč Fiat učinil toto rozhodnutí, než ve voze skončil v obrovském kbelíku oranžové barvy uvnitř stříbrného Fiatu 600e.

Francois kritizoval německé, japonské a francouzské automobilky za to, že se drží šedi. Generální ředitel Fiatu připustil, že šedá je „snadno prodejná“. Přesto zdůrazňuje, že Itálie je jiná než tyto země.

Fiat odhalil vzhled elektromobilu 600e, techniku má sdílet s Jeepem Avenger

AutoMoto

Test Fiatu 500e: Když máte rádi hezké detaily

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám