Hlavní obsah

Fiat Panda 4×4 slaví výročí speciální edicí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Před 40 lety se poprvé představil Fiat Panda 4×4. Výročí automobilka oslaví speciální edicí Panda 4×40°, která nabídne lak v barvě slonoviny či červená tažná oka v předním nárazníku. Vznikne v necelých dvou tisících kusech podle roku, kdy se představila původní Panda 4×4.

Fiat Panda 4×40°Video: Fiat

 
Článek

Psal se červen roku 1983, když Fiat představil zvýšenou verzi svého supermini Panda s pohonem všech kol. Bylo prvním takto malým autem s motorem umístěným vpředu napříč, které dostalo čtyřkolku.

Čtyřicetileté výročí automobilka neopomíná, naopak na něj upozorňuje speciální edicí současné pandy. Ta dostala název 4×40° a vznikne v pouhých 1983 kusech.

Co mohou zákazníci očekávat? Na první pohled upoutá slonovinová barva karoserie. Gros specialitky jsou ovšem designové detaily jako loga a siluety původní a současné pandy na vnějšku vozu i v interiéru, na potazích sedaček. Ty, stejně jako části palubní desky, jsou lakovány ve stejné barvě jako zevnějšek vozu.

Fiat odhalil vzhled elektromobilu 600e, techniku má sdílet s Jeepem Avenger

AutoMoto

Výroční panda vychází z modelu Cross, což znamená bohatší oplastování či mlhová světla. Specialitka má LEDkové denní svícení, červená tažná oka na předním nárazníku, speciální kola či ližiny na střeše. Ve standardu je také automatická klimatizace, automatická světla či cyklovač stěračů a infotainment, který podporuje Android Auto a Apple CarPlay.

Drobnou nevýhodou budiž, že výroční model nebude k mání v celé Evropě. Kdo má zájem, musí si pro něj zajet do Itálie, Francie, Německa nebo Švýcarska.

Foto: Fiat

Původní Fiat Panda 4×4

Původní Panda 4×4 měla systém pohonu všech kol od rakouské firmy Steyr-Puch, která dodávala spojku, převodovku, kardanovou hřídel i tuhou zadní nápravu s diferenciálem a brzdami. Fiat to všechno montoval na zesílenou karoserii v továrně v sicilském městě Termini Imerese.

První rychlostní stupeň byl tzv. plazivý a používal se jen při velmi pomalé jízdě terénem, na silnici se člověk rozjížděl na dvojku.

Panda samotná přišla na trh v roce 1980 jako náhrada Fiatu 126 a vydržela ve výrobě ve dvou generacích až do roku 2003. Za tu dobu se vyrobilo téměř 4,5 milionu kusů. Třetí, současná generace pandy se vyrábí od roku 2011.

Maluch slaví padesátiny

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám