Hlavní obsah

Fiat končí spolupráci s Renaultem. Připravuje se dodávkový gigant, kterého se EU obává

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fiat s Renaultem ukončí svou spolupráci na lehkých užitkových vozech. S informací přichází web Automotive News. Po fúzi Fiat Chrysleru s francouzským PSA se předpokládá, že společný vývoj a výrobu dodávek této velikosti obstarají právě značky v nově vznikajícím gigantu Stellantis. Toho se už delší dobu obávají evropské antimonopolní úřady.

Foto: Fiat

Fiat Talento

Článek

Díky dohodě, která v roce 2016 vznikla ještě za dob Carlose Ghosna u kormidla Renaultu, se ve francouzském Sandouville vyráběl Fiat Talento coby převlečený Renault Trafic.

Není jasné, zda se smlouva blíží svému přirozenému konci, nebo je ukončena předčasně. FCA to odmítl komentovat, ani Renault neposkytl další podrobnosti.

Opel Corsa, nebo Peugeot 208? Souboj dieselových sourozenců

Testy

Pravděpodobně se tak chystá již několikáté velké evropské přeskupení ve výrobě lehkých užitkových aut. Předpokládá se, že příští Fiat Talento využije základů skupiny PSA, respektive Stellantis. Podobně jako tomu bylo u nedávné fúze Opelu, který se rovněž otočil zády k Renaultu. PSA pak ve dvou užitkových segmentech spolupracuje rovněž s Toyotou.

Pokud se zaměříme na segment středních dodávek evropského střihu, v současné chvíli vzniká v Sevel Nord ve Francii Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Opel Vivaro, Vauxhall Vivaro a Toyota ProAce. Nepočítaje odlišné názvy osobních verzí.

Foto: Peugeot

Peugeot e-Expert

Pokud se přidá i Opel Talento, byl by šestou značkou do party. Obdobná situace je i o segment níže, ale i výše. U větších dodávek už tradičně Fiat s PSA spolupracuje v italském závodě Sevel Sud, naopak se zde očekává, že se přidá Opel s modelem Movano. Ten dosud stojí na základech Renaultu Master, aby to nebylo snadné...

Pomoci může Toyota

Společnost PSA má dokončit fúzi s FCA do konce prvního čtvrtletí roku 2021. Překážkou nejen dodávkového gigantu může být šetření EU týkající se prodeje lehkých užitkových dodávek PSA a FCA v Evropě. Sloučená společnost by mohla v některých zemích kombinovat tržní podíly více než 30 procent, včetně až 45 procent ve Francii a 48 procent v Itálii.

Čtvrtý největší koncern má jméno. Spojením automobilek FCA a PSA vznikne Stellantis

AutoMoto

Evropská komise uvedla, že se zaměřuje na „menší dodávky“, aniž by byla konkrétnější, ale pravděpodobně jde o střední dodávky, jako je Talento.

Náprava společnosti PSA nebyla zveřejněna. Agentura Reuters uvedla, že v plánu je pomoci Toyotě, jedinému externímu partnerovi v této mašinerii, zvýšit její podíl na trhu se středními dodávkami, ve kterém od roku 2013 figuruje zmiňovaný model ProAce, o segment níže pak ProAce City.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám