Článek
Ferrari v posledních letech citelně zvýšilo počet uváděných novinek, přičemž v tomto tempu plánuje i vytrvat, jak italská automobilka uvedla v rámci plánů do konce tohoto desetiletí. Mezi lety 2026 až 2030 by měla představit v průměru čtyři novinky ročně, což by včetně roku 2030 mohlo znamenat až dvacet nových modelů.
Každý z nich by přitom podle automobilky měl mít jasně danou pozici a cílit by měl na specifické klienty. Automobilka se totiž řídí strategií, která by se dala volně přeložit jako „Různá Ferrari pro různé Ferraristy a různá Ferrari pro různé příležitosti.“
Automobilka tak zřejmě v budoucnu nabídne široké portfolio velmi rozličných vozů, přičemž právě unikátnost je aspekt, na který se bude soustředit. Ostatně již nyní by mělo být 100 procent vozů unikátním způsobem upraveno dle přání zákazníků.
Díky otevření nových zákaznických center a nové lakovny se přitom možnosti individualizace vozů Ferrari budou dál rozšiřovat. Lze však očekávat, že i uváděné novinky budou nabízené v omezeném množství, aby si udržely vysokou exkluzivitu.
Podle současných trendů mezi zákazníky automobilka odhaduje, že do roku 2030 bude její portfolio sportovních vozů tvořeno z 40 procent čistě spalovacími vozy, z 40 procent hybridními vozy a na čistě elektrické modely pak připadne 20 procent.
Automobilka přitom i v budoucnu plánuje nabízet motory V6, V8 i ikonické vidlicové dvanáctiválce. Dále chce na trh uvést novou generaci hybridů, které budou kombinovat nejnovější elektrické komponenty s těmi nejlepšími spalovacími motory.
Již v příštím roce značka představí svůj první čistě elektrický model, jehož techniku nedávno poodkryla.