Hlavní obsah

Elektrické Ferrari odkrývá techniku, má přes 1000 koní a pořádnou nadváhu

Automobilka Ferrari se pochlubila technikou svého připravovaného elektrického supersportu, který bude oficiálně představen na jaře příštího roku. Nabídne pohon všech kol, výkon přes 1000 koní, dojezd přes 530 kilometrů a maximální rychlost 310 km/h. S hmotností kolem 2,3 tuny je však nejtěžším modelem značky.

Foto: Ferrari

Technika Ferrari Elettrica

Článek

Zatímco mnohé automobilky s vývojem a výrobou elektromobilů brzdí, Ferrari se připravuje na premiéru svého vůbec prvního čistě elektrického supersportu, který zatím označuje jako Ferrari Elettrica. Jeho premiéra proběhne na jaře příštího roku, již nyní se ale automobilka pochlubila působivou technikou.

Základem vozu bude unikátní 880V platforma osazená dvojicí e-náprav, přičemž každá nabídne dvojici elektromotorů. Zadní náprava dosáhne nejvyššího výkonu 620 kW (cca 843 k), přední pak 210 kW (286 k). Kombinovaný výkon by se podle automobilky měl pohybovat za hranicí 1000 koňských sil v režimu Boost.

Díky vysokému výkonu a pohonu všech kol by měl vůz zrychlit z nuly na 100 km/h za 2,5 sekundy, přičemž maximální rychlost by měla dosahovat 310 km/h. To jsou stále působivé hodnoty, milovníci absolutních čísel však mohou právem namítat, že mnohé stávající sportovní elektromobily nabízejí ještě lepší výsledky.

Řidič dostane k dispozici tři jízdní režimy: Range, Tour a Performance, které může měnit podle potřeb. Pravým pádlem pod volantem si bude moci vybrat z pěti úrovní výkonu a točivého momentu, zatímco levé pádlo bude nastavovat intenzitu rekuperace.

Vůz bude osazen baterií integrovanou do podlahy, která zaručí nižší těžiště, než mají vozy značky se spalovacím motorem. Baterie nabídne kapacitu 122 kWh a energetickou hustotu 195 Wh/kg, což podle automobilky patří k nejlepším hodnotám mezi produkčními elektromobily.

První elektrické Ferrari by mělo nabídnout dojezd na jedno nabití přes 530 kilometrů, přičemž nechybí ani výkonný systém teplotního managementu pro ostrou jízdu i rychlé nabíjení. To bude možné na ultra-rychlých nabíječkách při výkonu až 350 kW.

Ačkoliv půjde o čistě elektrický vůz, automobilka nezapomíná ani na důležitost zvuku, který by měl být generován unikátním způsobem. Plánuje totiž umístit senzor na invertor, který bude sledovat mechanické vibrace pohonného ústrojí. Ty automobilka zesílí a slibuje tak unikátní a přirozený zvuk, odpovídající skutečnému zvuku stroje.

Foto: Ferrari

Vůz je osazen čtyřmi elektromotory a kombinovaný výkon dosáhne přes 1000 koní.

Elektrický model bude vybaven aktivním 48V podvozkem, použitým již pro modely Purosanguje nebo F80, který by měl nabídnout komfort i kultivované chování vozu. Vůbec poprvé navíc značka použije separátní zadní pomocný rám, který by měl omezit přenos vibrací a zvuku do kabiny.

Ze zveřejněných technických parametrů pak můžeme zdůraznit ještě rozvor 2960 mm nebo hmotnost zhruba 2300 kilogramů, čímž se první elektromobil značky stane současně nejtěžším vozem Ferrari. Hmotnost mezi nápravami má být rozložena v poměru 47:53.

Foto: Ferrari

Aktivní 48V podvozek je příslibem perfektního komfortu i skvělých jízdních vlastností.

Zajímavostí bude také pět typů nabízených pneumatik, na kterých pracovaly tři různé společnosti. Všechny byly vyvíjeny s ohledem na nižší valivý odpor při zachování perfektní ovladatelnosti, přičemž tři sady jsou určeny na léto, jedna do zimy a jedna nabídne run-flat technologii, umožňující i jízdu s defektem.

Otázkou tak nyní zůstává především design vozu a jeho interiéru. Na úplné odhalení si však pravděpodobně budeme muset počkat až do příštího roku.

Výběr článků

Načítám