Článek
Značka Ferrari opět oprášila označení modelu Speciale, použité naposledy u modelu 458 z roku 2013, a představila extrémní verzi modelu 296, která přináší oproti modelům GTB a kabrioletu GTS výrazná zlepšení. Zákazníci si přitom stále mohou vybrat mezi kupé 296 Speciale a kabrioletem 296 Speciale A.
Oba modely ukrývají přeplňovaný 2,9litrový motor V6, jehož komponenty však byly vylepšeny a výkon vzrostl z 654 na 690 koní. Kromě toho ale automobilka vylepšila také hybridní systém, který má vyšší výkon a lepší chlazení.
Kombinovaný výkon modelu 296 Speciale tak vzrostl z 830 na 880 koní, přičemž je stále směřován přes upravenou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola. Sprint z nuly na 100 km/h tak vůz zvládne za 2,8 sekundy (-0,1 s) a hranici 200 km/h pokoří za 7 sekund (-0,3 s). Na továrním okruhu Fiorano je pak rychlejší o 2 sekundy.
Vůz má o 5 mm sníženou světlou výšku a speciální podvozek tvořený tlumiči Multimatic převzatými ze závodního speciálu 296 GT3 a titanovými pružinami. Odladěn byl přitom tak, aby skvěle fungoval na běžných silnicích i okruhu. Kola pak obouvají speciální verzi pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.
Kromě vyššího výkonu a upraveného podvozku ale vůz díky upraveným nárazníkům, velkému difuzoru a novému výsuvnému spoileru nabídne přítlak až 495 kg, což je 20% nárůst. Kombinace nových karbonových prvků, lehčích komponent v motoru a jednoduššího interiéru navíc slibuje snížení hmotnost až o 60 kilogramů.
Pro model 296 Speciale navíc automobilka vyvinula i nový zelený lak, kterému říká Verde Nürburgring. K dispozici jsou však i další barvy a nechybí ani možnost ozdobit vůz vlastním závodním číslem od 0 po 99. Cenu ani termín uvedení vozu na trhy značka nezveřejnila.