Článek
Tři vteřiny a jedna desetina. To je čas, který nový model z Maranella potřebuje ke zrychlení z klidu na 100 km/h. Z klidu na 200 km/h je to pak neméně dechberoucích 8,5 vteřiny. Pokud najdete dostatečnou rovinku, řvoucí dvanáctiválec rozjede F12berlinettu na 340 km/h.
F12berlinettu pohání vpředu uložený dvanáctiválec o objemu 6262 ccm (s válci v úhlu 65 stupňů), který je plněn atmosféricky. Výkon bere dech – 740 koní (118 koní na litr objemu). Točivý moment dosahuje maxima při 690 Nm, přičemž 80 procent je k dispozici už od 2500 otáček. Dvanáctiválec se nechá vytočit až do 8700 otáček. Motor je spojen výhradně s dvouspojkovou převodovkou, výkon se přenáší na kola zadní nápravy.

Ferrari F12berlinetta (2012)

Ferrari F12berlinetta (2012)
Díky použití hliníku a dalších 12 slitin se podařilo snížit váhu oproti předchůdci – modelu 599 GTB. Novinka váží 1525 kilogramů, tj. o 70 kg méně než u 599 GTB. Platí to pouze v případě, že si zakoupíte příplatkové odlehčené komponenty, hmotnost standardní verze Ferrari neuvedlo.
Rozložení hmotnosti je téměř ideální – 46 procent je vepředu, zbylých 54 procent vzadu. Automobil je dlouhý 4618 mm, široký 1942 mm a vysoký pouhých 1273 mm.

Ferrari F12berlinetta (2012)
Rychlost modelu F12berlinetta krotí nová generace karbonkeramických brzd CCM, o odpružení se pak starají řídící jednotky magnetoreologického systému. Design F12berlinetta je výsledkem spolupráce mezi Ferrari Styling Centre a Pininfarinou.
A pokud by vás to zajímalo, kombinovaná spotřeba paliva činí 15 litrů na sto ujetých kilometrů. Cenu ani datum uvedení do prodeje Ferrari neuvedlo. Světová premiéra je naplánovaná na ženevský autosalon, jež začíná příští týden.

Ferrari F12berlinetta - dvoumítné sportovní kupé.

Ferrari F12berlinetta (2012)