Článek
Společnost JATO zveřejnila novou studii, která se zaměřuje na specifika nových vozů pořízených na největších evropských trzích. Je přitom zarážející, že téměř 70 % nových vozů prodaných v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a Španělsku zdobí jednoduché odstíny barev.

Podíl barev při prodejích nových vozů na největších evropských trzích.
Největší zastoupení má šedá (27,3 %), na druhém místě skončila bílá (22 %) a na třetí pozici se umístila černá barva (18 %). To je dohromady 67,3 procenta trhu. Z barevných odstínů si nejlépe vede modrá (12,1 %) a červená (7,4 %).
Automobilky se přitom často snaží zaujmout výraznějšími barvami, což je i dle JATO příklad modelu Renault Clio. Značka v kampani používá například výrazně modrou barvu.
Zaujmout ale dokáže i samotný model Renault Clio, který byl v Evropě za první pololetí tohoto roku nejprodávanějším vozem. Zákazníci přesto preferovali jednodušší barvy - na první příčce se shodně s 16 procenty umístila černá a šedá. Na druhé pozici skončila s 12 % bílá a až na třetí příčce se sedmi procenty byla modrá barva.
Výrazný rozdíl v přístupu k barvě automobilu je však patrný u emotivních automobilů, jako je například Fiat 500 nebo Renault 5. U těchto vozů zákazníci více sázejí na pestřejší odstíny. Barvy jako žlutá, zlatá, červená nebo modrá jsou u těchto vozů zastoupeny vysoce nad běžný průměr.

Renault 5
Bez ohledu na odstín je pak z výzkumu patrné, že zákazníci preferují metalické barvy - na sledovaných trzích tvoří dokonce 64,6 procenta prodejů, a to navzdory vyššímu příplatku. Na druhém místě zůstaly klasické lesklé odstíny se zastoupením 26,9 procenta.