Hlavní obsah

Evropský automobilový sektor je příliš závislý na Asii a dalších regionech, zní z Bosche

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Evropský automobilový sektor je z hlediska důležitých součástek, jako jsou polovodiče a bateriové články, příliš závislý na Asii a dalších regionech. V rozhovoru s listem Frankfurter Allgemeine Zeitung to řekl šéf dozorčí rady německého výrobce automobilových součástek Bosch Franz Fehrenbach.

Foto: Mercedes-Benz

Ilustrační foto

Článek

Čipy a bateriové články se v éře elektrických a samořízených vozů stávají nejdůležitějšími automobilovými součástkami. Evropské automobilky je však musejí dovážet z Asie, protože výstavba kapacit pro jejich výrobu v Evropě postupuje pomalu, napsala agentura Reuters.

„Ano, stali jsme se příliš závislými na jiných regionech a je třeba změnit kurz,” prohlásil Fehrenbach. „Není to nicméně vina politiky, souvisí to s optimalizací nákladů v dodavatelském řetězci,” dodal.

Problémy spojené se závislostí evropských automobilek na dodávkách z Asie letos dostal do centra pozornosti globální nedostatek čipů, jehož důsledkem je omezování produkce automobilů.

Evropa a její automobilky s čipy zaspaly, tvrdí ředitel brněnské společnosti

AutoMoto

Evropská unie se v důsledku tohoto vývoje rozhodla spustit programy, které mají přilákat výrobce čipů do Evropy, píše Reuters. Některé německé společnosti nyní představují plány, které by měly jejich závislost na dodávkách z Asie snížit.

Německá automobilka Volkswagen například hodlá společně s partnery do roku 2030 postavit šest velkých továren na výrobu bateriových článků. O umístění jedné z nich na svém území se uchází Česká republika.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám