Hlavní obsah

Enzo Ferrari zemřel před 35 lety, provázela jej sláva i osobní tragédie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italskému konstruktérovi a výrobci závodních a sportovních automobilů Enzovi Ferrarimu, který zemřel 14. srpna 1988, přichystal osud řadu šťastných i tragických zážitků. Potomek malého strojaře, který se dožil devadesátky, se už mezi válkami proslavil jako jeden z nejlepších manažerů automobilových závodních stájí. Po roce 1945 se pak jeho jméno stalo synonymem rychlosti a automobilové krásy. Během dlouhého života se ale musel Ferrari vyrovnat i se smrtí řady svých nejbližších.

Foto: Profimedia.cz

Enzo Ferrari (vpravo) vedle britského závodníka Johna Surteese na snímku z roku 1964 během Velké ceny Itálie

Článek

Láskou k automobilovému sportu zahořel Enzo krátce před desátými narozeninami, když jej otec Alfredo vzal na závod Coppa Florio. Za první světové války ale přišel o otce i bratra a rodinná firma, která předtím slušně prosperovala díky dodávkám pro železnici i opravám automobilů, skončila v troskách.

Po válce se mladý Ferrari prosadil u automobilky Alfa Romeo, za kterou dokonce závodil. Spíše než za volantem se ale uplatnil jako manažer, v roce 1929 založil stáj Scuderia Ferrari, která už tehdy nesla slavné logo vzpínajícího se hřebce.

Foto: Profimedia.cz

Mladý Enzo Ferrari za volantem závodní Alfy Romeo na snímku z roku 1921

Po nepěkném rozchodu s Alfou založil v roce 1948 vlastní automobilku. Jeho cílem ale nebyla výroba běžných vozů, Ferrari toužil „jen“ vytvořit ty nejlepší závodní automobily. A to se mu podařilo, v roce 1952 se Alberto Ascari stal poprvé mistrem světa formule 1 a od té doby jezdci ve Ferrari nasbírali přes tucet titulů.

Po smrti syna Dina roku 1956 se Ferrari, proslulý autoritativním řízením, upnul k firmě, která začala kromě závodních aut stále častěji vyrábět i špičkové vozy pro běžné silnice - byť od 60. let pod taktovkou koncernu Fiat.

Ferrari ukázalo další model pro jediného zákazníka

AutoMoto

První SUV od Ferrari jde na dračku, zákazníci čekají roky

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám