Hlavní obsah

Elektrická Dacia Spring prošla výraznou proměnou, stále však slibuje nejnižší ceny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejdostupnější elektromobil na evropských trzích prošel rozsáhlou modernizací, která přináší moderní design exteriéru a interiéru. Bohatší je také výbava, po stránce techniky se ale nic nezměnilo.

Foto: Dacia

Nová Dacia Spring

Článek

Nová Dacia Spring zaujme výrazně přepracovanou přídí, která kopíruje styl nové Dacie Duster. Kromě nového loga a výrazného světelného podpisu vidíme také rozsáhlé oplastování podtrhující charakter crossoveru. Zajímavým detailem je bíle lakovaná mřížka, která se objevuje ve spodní části předního nárazníku.

Z profilu vypadá vůz téměř identicky, designéři ale změnili styl oplastovaných lemů kol, zjednodušili plochy, upravili dekory ve spodní části dveří a přidali zajímavý dekor na C-sloupek s označením modelu. Z předchozí verze zůstaly jednoduché kliky dveří.

Zadní část vozu zaujme přepracovanými LED světly, zasazenými do výrazné černé lišty, a opět nechybí oplastovaný nárazník s dekorem. Automobilka rovněž upravila nabídku barev lakování, ve které jsou nové odstíny Brick Red a Safari Beige, podběhy pak mohou vyplňovat kola o průměru 15 a 16 palců.

Dacia ukázala svůj dakarský speciál

AutoMoto

Kabina dostala novou palubní desku, která konečně vypadá moderně. Ve výbavě najdeme standardně 7palcový digitální přístrojový štít, který v nejvyšší výbavě doplňuje 10“ obrazovka infotainmentu, zatímco nižší výbavy mají držák na telefon a rozhraní Media Control. Moderně působící volant pak konečně nabídne i výškové nastavení.

Přepracováním prošlo také ovládání ventilace, volič jednostupňové převodovky, výdechy ventilace nebo schránka před spolujezdcem. Praktičnost navíc rozšiřují konektory YouClip, umožňující připojení různého příslušenství. Zavazadlový prostor nabízí objem 308 litrů, respektive 1008 litrů po sklopení zadních opěradel. Box pod kapotou navíc poskytne dalších 35 litrů.

Po stránce techniky ale k žádným změnám nedošlo. Základní model stále nabídne elektromotor o výkonu 33 kW (45 k), výkonnější verze pak 48 kW (65 k). Stejná zůstala i baterie s kapacitou 26,8 kWh, která by měla zajistit dojezd až 220 km. Podle dat automobilky ale zákazníci v průměru najedou za den kolem 37 km s průměrnou rychlostí asi 37 km/h.

Slabší modely se nabíjejí maximálním výkonem pouze 7 kW, výkonnější model zvládne rychlonabíjení při výkonu 30 kW. To sice nejsou oslnivé hodnoty, podle automobilky ale většina zákazníků stejně nabíjí model Spring doma. Novinkou je ovšem podpora obousměrného nabíjení, kdy lze z baterie vozu napájet elektrická zařízení.

Na cestách řidiči ocení rozšířený balíček bezpečnostních a asistenčních systémů, jako je systém nouzového brzdění, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na změnu pruhu, systém eCall a mnoho dalších. Úpravu jejich nastavení pak usnadňuje speciální tlačítko My Safety v palubní desce.

I přes bohatší výbavu a hodnotněji působící interiér je přitom Dacia Spring jediným elektromobilem, který i ve vrcholné výbavě Extreme váží méně než tunu. Při hmotnosti 984 kg tak vůz s modernizací přibral jen 6 kg. Při délce jen 3,7 metru se navíc chlubí skvělou ovladatelností.

Novou Dacii Spring by mělo být možné objednávat již na jaře tohoto roku, ceny ale zatím nebyly zveřejněny. Stále by se však mělo jednat o nejdostupnější elektromobil na evropských trzích. Dodávky prvních vozů se očekávají během léta.

Dacia chce zaútočit na Škodu Octavia, chystá fastback a kombi

AutoMoto

Čistě elektrická Dacia Duster? Automobilka má zatím prý dost času

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám