Hlavní obsah

Dvanáctiválec od Ferrari se do muzea nechystá, místo toho má dostat přeplňování

21. 9. 2021, 11:56
Novinky, Daniel Havlina

Ferrari hodlá ve svých vrcholných sportovních modelech stále využívat obří motor V12. Kvůli emisním normám ovšem musí atmosférickou variantu nahradit jiný či velmi přepracovaný agregát. Hovořilo se o elektrifikaci, nicméně Ferrari údajně půjde cestou přeplňování.

Foto: Ferrari

Dvanáctiválec Ferrari

Článek

Atmosférický motor V12 je tradičně vrcholem nabídky značky. Cestou k zachování tohoto motoru měla být elektrifikace, ale Ferrari se údajně nyní rozhodlo jinak.

Podle zdroje z blízkosti italské automobilky, který cituje web Carscoops, se mají Italové vydat cestou turbodmychadel a zmenšení objemu motoru.

Ve hře nicméně stále zůstává i možnost mild-hybridní asistence pro legendární agregát, který se v dnešní době vyrábí v objemu 6,5 litru. Ferrari pak elektřinu využívá už v modelech jako SF90 Stradale či LaFerrari.

Konec spalovacích motorů? Ušetřete Ferrari a Lamborghini, žádá Itálie

AutoMoto

O oficiální budoucnosti motoru V12 pak můžeme zatím jen spekulovat, protože Ferrari se k těmto informacím nijak nevyjádřilo. V minulosti ale tehdejší šéf automobilky Sergio Marchionne uvedl, že si turbodmychadlo u motoru V12 nedovede představit.

Ačkoli V12 čekají změny, rozhodně nemusí stačit. Holá existence spalovacích motorů z Maranella se řeší v Bruselu. Podle dřívějších informací italská vláda lobbuje za výjimky z emisních honů Evropské unie, včetně navrhovaného zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035 pro malosériové výrobce supersportů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků