Článek
První motor konstruktéři vymysleli přesně v duchu snižování zdvihového objemu, ubírání válců a přeplňování. Litrový tříválec TSI dostal elektrický kompresor a zároveň turbodmychadlo (toto řešení už VW jednou vyzkoušel, ovšem s klasickým kompresorem).
Výsledkem je motor splňující emisní normu Euro 6 a nabízející výkon 272 koní (200 kW) a točivý moment 270 Nm. Základem popisovaného agregátu je litrové TSI (řada EA211), které najdete třeba v nové fabii či v polu. Volkswagen údajně použil i techniku ze závodního Pola WRC.
Zcela z opačného ranku je šestilitrový dvanáctiválec, opět benzínový (TSI). Ten má dvanáct válců uspořádaných do W a nabízí mimořádný výkon i točivý moment. Vyjádřeno čísly: 447 kW (608 koní) při 6 000 otáčkách a točivý moment 900 Nm v rozmezí 1 500 až 4 500. Motor kombinuje přímé a nepřímé vstřikování, podobně jako 2.0 TSI od Audi, který najdete třeba v současné Octavii RS.
Koncern Volkswagen šestilitrový W12 nasadí do svých „top” značek, tj. Audi, Bentley a Porsche. Spotřeba má u nespecifikovaného modelu dosahovat 10,4 l/100 km, zrychlení 0-100 km/h kolem špičkových čtyř sekund a nejvyšší rychlost 300+ km/h.