Hlavní obsah

Dostupné čínské elektromobily mají v Evropě i dvojnásobně vyšší ceny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Evropský automobilový průmysl se začíná obávat silného nástupu dostupných čínských elektromobilů. Průzkum ovšem ukázal, že čínské značky zkoušejí na evropských zákaznících pořádně vydělat.

Foto: BYD

BYD Seal

Článek

Během posledních let sledujeme raketový vzestup čínských automobilek, které na svém domácím trhu nabízejí stále schopnější čistě elektrické vozy, jejichž ceny jsou ve srovnání se západní konkurencí podstatně nižší.

Jak ovšem ukázal průzkum Reuters, ceny čínských automobilů exportovaných do Evropy jsou o dost vyšší, čímž se zřejmě čínské automobilky snaží maximalizovat svůj zisk na exportních trzích. Ve srovnání s evropskými/západními vozy přitom stále vycházejí výhodněji a nabízejí i poměrně bohatou výbavu.

Z Číny vyplula do Evropy první nákladní loď s elektromobily

Stalo se

Tuto strategii využívá například automobilka BYD, která se na čínském trhu dostává do stále ostřejšího konkurenčního boje s ostatními čínskými značkami, což ji nutí v Číně snižovat ceny, čímž omezuje svůj zisk. To si ovšem kompenzuje v Evropě.

Například cena modelu BYT Atto 3 je podle průzkumu Reuters na exportních trzích vyšší o 81 až 174 procent. Ceny modelu BYD Dolphin pak mají být vyšší o 39 až 178 procent. U modelu BYD Seal je cena na exportních trzích vyšší o 30 až 136 procent.

Jako příklad pak Reuters uvádí elektromobil BYD Dolphin. Zatímco v Německu vychází v přepočtu na 37 439 dolarů (cca 881 tisíc korun), v Číně se cena pohybuje okolo 16 524 dolarů (cca 389 tisíc korun). Rozdíl v ceně Tesly Model 3, dovážené z čínské Gigafactory i na evropský trh, je přitom jen 37 procent.

Foto: BYD

BYD Seal U

Už to naznačuje, že podstatně vyšší ceny na evropských trzích nejsou způsobeny pouze náklady spojenými s dovozem. Čínské značky se navíc mohou pochlubit optimalizovanou výrobou a nižšími náklady na výrobu drahých baterií. Čína má totiž přístup ke zdrojům, disponuje řadou výrobců, má nízké náklady na práci i energie, a navíc stát výrobu elektromobilů podporuje.

Čínské automobilky tak zřejmě mají velký manévrovací prostor, pokud by se západní značky rozhodly zlevňovat. Lze navíc očekávat, že ani zavedení různých dovozových daní čínské automobilky v exportu příliš nezpomalí.

BYD sesadila Volkswagen a byla loni v Číně nejprodávanější značkou aut

Ekonomika

Čínská automobilka BYD loni zvýšila zisk o 87 procent

Ekonomika

Výběr článků

Načítám