Článek
Celý název „Mercedes-Benz GLC s technologií EQ“ říká krkolomně vše o nové strategii Mercedesu, co se elektromobilů týče. Už se nemají jmenovat jinak, než jsme zvyklí. Žádné EQC se tak nekoná, jako tomu bylo u předchozího středně velkého elektrického SUV ze Stuttgartu.
Jako elektromobily však na první dobrou ani nemají vypadat. Automobilka couvá ze svého původního přesvědčení, že zákazníci chtějí Mercedes s extrémně krátkými převisy karoserie a bez kapoty jako v případě modelů EQE, EQS a jejich SUV variant. Nově budou elektromobily vypadat prostě jako Mercedesy, což přiznává i slogan „welcome home“, který vítá klienty zpátky doma v Mercedesu, na který jsou zvyklí.
Elektrické GLC navíc přiváží nový designový jazyk, který se vrací k masce chladiče jako dominantnímu prvku přídě. Tvarem připomíná vozy značky z šedesátých a sedmdesátých let. Masku lemují světlomety s motivem třícípé hvězdy. Stejný motiv se opakuje také vzadu, zatímco z boku zaujmou například zapuštěné kliky. Jinak jde ale o vcelku konzervativně tvarované SUV, které je proporčně krásně vyvážené.
Obrovská obrazovka
Kabina působí především vzdušně a prostorně, její hlavní dominantou je volitelný displej MBUX Hyperscreen s úhlopříčkou 39,1 palce, tedy 99,3 centimetru. Displej se tak táhne přes celou palubní desku a nabízí nový systém MB.OS s vysokým výpočetním výkonem a umělou inteligencí. Systém tak slibuje zvládnout až 254 trilionů operací za sekundu.
Po stránce prostoru slibuje elektrické GLC o 84 mm delší rozvor (2972 mm), a tedy více místa pro nohy i hlavy cestujících v přední i zadní řadě sedadel. Zavazadlový prostor nabídne standardní objem 570 litrů, respektive až 1740 litrů po sklopení zadních opěradel. Přední kufr (frunk) přidává dalších 128 litrů prostoru.
Nová platforma
Novinka bude koexistovat se spalovacím GLC, které stojí na úplně jiné technice. Elektromobil je prvním vozem značky na platformě MB.EA. Tu později převezmou i stejně velké a větší modely a na rozdíl od nového základu kompaktů v čele s novým CLA vůbec nepočítá se spalovacími motory.
Základem elektrického GLC je 800V architektura, díky které by měl pohodlně zvládnout i cestování na delší vzdálenosti. Automobilka zatím představila pouze verzi GLC 400 4Matic, která slibuje pohon všech kol, kombinovaný výkon 360 kW, zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost až 210 km/h.
Baterie s kapacitou 94 kWh slibuje dojezd až 713 kilometrů, díky podpoře rychlonabíjení by však mělo být možné získat dojezd dalších 300 kilometrů již za 10 minut. Automobilka navíc podstatně zesílila i schopnost nabíjet rekuperací při zpomalování.
Zajímavostí GLC 400 4Matic je pak i schopnost utáhnout na tažném zařízení až 2,4 tuny, respektive nosnost 100 kilogramů, což umožňuje převážet na tažném zařízení například těžší elektrokola.
Podvozek má inteligentní vzduchové odpružení, podobné třídě S, které má zajistit komfort za všech okolností. V nabídce je navíc systém řízení zadní nápravy, jejíž kola se mohou vytočit v úhlu až 4,5 stupně. Vůz tak nabídne vyšší stabilitu i lepší obratnost.
Pro maximální komfort a bezpečí na cestách je navíc model GLC vybaven deseti externími kamerami, pěti radary a dvanácti ultrasonickými senzory, přičemž vše spolupracuje se sofistikovanými asistenčními systémy.
Novinka je již v prodeji od 1 778 700 Kč. Zatím jediná dostupná motorizace 400 je ovšem spíše na vrcholu nabídky, později dorazí i slabší a levnější varianty.











