Hlavní obsah

Divoký Nissan Leaf e+ má síly na rozdávání, ale taky jeden háček

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nissan Leaf asi těžko někdo zařadí do kategorie sportovních vozů. Jenže teď je to trochu jinak. Na autosalonu v Tokiu představil Nissan verzi e+ s dvojicí elektromotorů a výkonem hodným skupiny hot hatch.

Foto: Nissan

Nissan Leaf e+

Článek

Standardní Nissan Leaf jezdí sice hezky, ale obecně je to prostě městský elektromobil, který žádné velké sportovní ambice nemá. Na Severní smyčku Nürburgringu s ním člověk pojede tak sotva jako divák. Jenže Nissan na autosalonu v Tokiu ukázal, že umí i více.

Představená verze e+ už od pohledu vypadá jinak. Je o kousíček širší, o jeden centimetr kratší a také jeden centimetr vyšší. Ale to se tak na první pohled nepozná. Zajímavé jsou ty nástavce blatníků či sportovní prahy. Tohle už je auto, které slibuje něco víc.

Foto: Nissan

Výkon auta už posouvá rodinný hatchback do kategorie rodinných hot-hatchbacků.

Foto: Nissan

Nástavce blatníků a prahů prozradí, že jde o jinou ligu elektromobilu

To „víc” je rovnou dvojnásobek toho, co nabízí standardní Leaf, tedy dva elektromotory. Jeden pro přední nápravu a druhý pro zadní. V souhrnu oba agregáty nabízejí výkon 227 kW (309 koní) a točivý moment 680 N.m. To je na rodinný elektromobil docela dobré. Ale má to drobný zádrhel - tenhle divoký Leaf e+ není standardně na prodej.

Toyota tuhle verzi postavila především jako testovací systém pro budoucnost. Podle představitelů značky bude blízká budoucnost patřit právě chytrým elektrickým vozům, které budou mít pohon všech kol a supermoderní řízení.

Foto: Nissan

Na displeji je i znázornění odstředivých sil

Tak třeba brzdy dokážou pracovat nezávisle na sobě, takže mohou lépe fungovat v zatáčkách. Stejně tak ale nemusí vůbec pracovat, protože jejich funkci nezávisle na sobě převezmou elektromotory, jak je ostatně už běžné.

Elektromobily tak dokážou rychleji a hladčeji projet zatáčkou, protože se lépe využije všechna síla. A v neposlední řadě druhý elektromotor navíc znamená možnost silnějšího rekuperačního brždění, které dobíjí baterii a tím prodlužuje dojezd.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám