Hlavní obsah

Další tři nárazové testy ukázaly nedostatky

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

U nezávislého zkušebního ústavu bezpečnosti automobilů Euro NCAP proběhla opět další série nárazových testů. Honda Civic, Kia Carnival a Lexus IS ukázaly svoje silné, ale i slabé stránky v bezpečnosti.

Článek

Honda Civic

Tento japonský vůz vyráběný ve Velké Británii překvapivě ztratil jednu z pěti hvězdiček v ochraně posádky. V čelním nárazu získal civic pouhých 69 % bodů. Především části jeho přístrojové desky se staly velkým nebezpečím pro nohy pasažérů a plynový pedál se posunul o více než 100 mm do prostoru pro cestující.

Bezpečnost dětí ve voze je však ohodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti a také chodci jsou ve srovnání s konkurencí celkem "v bezpečí". Kapota je vytvarována tak, aby jim způsobila co nejmenší zranění, takže tři ze čtyř hvězdiček je velmi slušný výsledek.

Kia Carnival

Nárazový čelní test s přesazením (o systému nárazových testů jsme již psali [celá zpráva]) prokázal, že některé díly z motorového prostoru se dokázaly posunout tak, že uvolnily i několik bodových svarů karoserie. Navíc přístrojová deska zranila nohy cestujících a brzdový pedál se posunul o více než 100 mm do prostoru pro cestující. V bočním nárazu získala Kia plný počet bodů.

Ochrana dětí získala tři hvězdičky z pěti, což je slušný výsledek, ovšem ochrana chodců je na chabé úrovni. Pouhých 8 % bodů ze srážky s chodcem znamená, že jak dospělí tak nezletilí chodci by vyvázli z nehody s velmi vážnými poraněními.

Lexus IS

Jako nejbezpečnější z trojice v ochraně posádky je Lexus IS. Sice se mu posunul brzdový pedál o více než 100 mm do prostoru pro cestující, ale kolenní airbag zadržel řidiče v jeho poloze a ochránil nohy před kontaktem s přístrojovou deskou. Ochrana dětí byla ohodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Při nárazu s testovací figurínou simulující chodce vyšlo najevo, že vůz v tomto ohledu patří k průměru, když některé části jeho nárazníku a kapoty jsou nebezpečné extrémně, jiné jen málo.

Přehled výsledů testů Euro NCAP (počet hvězdiček získaných/max.)
modelHonda CivicKia CarnivalLexus IS
Ochrana chodců4/54/55/5
Ochrana dětí4/53/54/5
Ochrana chodců3/41/42/4

Reklama

Související témata:

Související články

NCAP: Nepodceňujte bezpečnost automobilů

Zkratka NCAP je zaříkávadlem každé automobilky. Když jí použije v souvislosti s bezpečností, jejich vůz prošel crash testem u nezávislého zkušebního ústavu....

Čtyři vozy v nárazových testech

Nezávislý mezinárodní zkušební ústav Euro NCAP provedl další sérii crash testů nových automobilů. Kompletní nárazové zkoušky byly aplikovány na Chevroletu...

Nové crash testy potvrdily kvalitu

Nezávislý zkušební ústav Euro NCAP zabývající se testováním bezpečnosti automobilů připravil další zkušební sérii pro pět vozů. Žádný z nich nepropadl, všechny...

Výběr článků

Načítám